Γράφει ειδικός νομικός συνεργάτης της στήλης:
Με το άρθρο 107 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης απαγορεύονται οι κάθε είδους κρατικές ενισχύσεις σε κάθε είδους φορείς εμπορικής – κερδοσκοπικής επιχειρηματικής δραστηριότητας, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι φορείς εμπορικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας που ασκείται στον αθλητισμό, δηλαδή στην Ελλάδα οι ΠΑΕ, ΚΑΕ και ΤΑΑ.
- Κρατική ενίσχυση είναι η κάθε είδους χρηματική ή άλλη οικονομική διευκόλυνση του κράτους προς τους φορείς επιχειρηματικής δράσης, εξαιρουμένων φυσικά των προνομίων και πλεονεκτημάτων που παρέχονται από κρατικά ή ευρωπαϊκά επενδυτικά προγράμματα, όπως π.χ. του ΕΣΠΑ, του αναπτυξιακού νόμου κλπ.
- Με το άρθρο 79 Ν. 4764/2020 ορίζεται ότι τα κέρδη των πολιτών στα τυχερά παίγνια υποβάλλονται σε φόρο και ότι ποσοστό των εσόδων του κράτους από την ανωτέρω κατηγορία φόρων χρησιμοποιείται για την χρηματοδότηση αθλητικών ομάδων
- Ο όρος χρηματοδότηση αθλητικής ομάδας χρησιμοποιείται εν προκειμένω από τους συντάξαντες τη συγκεκριμένη διάταξη δολίως αδόκιμα ,για να μην καθίσταται φανερό αν πρόκειται για χρηματοδότηση οντότητας του ερασιτεχνικού αθλητισμού ή για απαγορευόμενη χρηματοδότηση εμπορικής επιχείρησης του αθλητισμού (ΠΑΕ,ΚΑΕ,ΤΑΑ), έτσι ώστε δολίως να παρακάμπτεται η απαγόρευση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ, ως προς την χρηματοδότηση των ΠΑΕ, ΚΑΕ και ΤΑΑ.
- Η δολιότης είναι αυταπόδεικτη διότι χρηματοδότηση ή οποιαδήποτε άλλη παροχή του κράτους μπορεί να γίνεται σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα και όχι σε «αθλητικές ομάδες», οι οποίες αποτελούν ένα σύνολο αθλουμένων, χωρίς, φυσικά, κάποια νομική προσωπικότητα, η οποία θα μπορούσε να επιχορηγηθεί.
- Είναι η πρώτη φορά που σε νομικό κείμενο του κράτους προβλέπεται η χρηματοδότηση ή η οποιαδήποτε άλλη παροχή σε αθλητική ομάδα και όχι σε αθλητικό σωματείο, ένωση ή ομοσπονδία, ή σε ΠΑΕ,ΚΑΕ ή ΤΑΑ και ο σκοπός της ηθελημένης αυτής νομικής κακοτεχνίας είναι προφανής.
- Πάνω στην ηθελημένη αυτή «νομική κακοτεχνία» πατάει και η πρόσφατη ΚΥΑ 65456/2023 για την παράνομη χρηματοδότηση των ΠΑΕ,ΚΑΕ,ΤΑΑ, όταν στο άρθρο 1, ορίζει ως δικαιούχους τις «αθλητικές ομάδες», ενώ στο άρθρο 2, προφανώς και εδώ ηθελημένα αδοκίμως, διευκρινίζει ως δικαιούχους την επαγγελματική αθλητική ομάδα (αθλητική ανώνυμη εταιρία-ΑΑΕ), το τμήμα αμειβομένων αθλητών (ΤΑΑ),το αθλητικό σωματείο, τις εθνικές ομάδες και τις ειδικές οργανωτικές επιτροπές.
- Με τον τρόπο αυτό, της ηθελημένης διαστρέβλωσης νομικών εννοιών, δηλαδή περί του τι επιδέχεται και του τι είναι ανεπίδεκτο κρατικής ενίσχυσης, οι συντάξαντες την ΚΥΑ πέτυχαν και την, σύμφωνη προφανώς, γνώμη της Κεντρικής Μονάδας Κρατικών Ενισχύσεων, έτσι ώστε να προσδώσουν μανδύα νομιμότητας στην καθόλα παράνομη και κατά παράβαση του άρθρου 107 ΣΛΕΕ χρηματοδότηση των ΠΑΕ,ΚΑΕ και ΤΑΑ.
- Είναι προφανές ότι η παράνομη αυτή κρατική χρηματοδότηση των ΠΑΕ,ΚΑΕ και ΤΑΑ είναι πολύ καλά σχεδιασμένη και μεθοδευμένη, προσλαμβάνει διαστάσεις ποινικού αδικήματος κακουργηματικού βαθμού, ζημιώνει προφανέστατα το δημόσιο με τεράστια ποσά αχρεωστήτως καταβαλλόμενα, τα οποία θα πρέπει να αναζητηθούν, όπως επίσης θα πρέπει να αναζητηθούν και οι ευθύνες για την όλη μεθόδευση της παράνομης ζημίας που μέχρι τώρα έχει υποστεί το Δημόσιο.
- Και όλα αυτά για να μην ζημιώσουν οι στοιχηματικές εταιρείες από το δίκαιο αίτημα των ΠΑΕ,ΚΑΕ, ΤΑΑ και όλων των λοιπών εμπλεκομένων να απολαμβάνουν ποσοστό από τα κέρδη ή τον τζίρο τους, κάτι που ήδη προβλεπόταν νομοθετικά για τον ΟΠΑΠ με το άρθρο 102 Ν.2725/1999.
- Κατά τα λοιπά, στις πλάτες του ερασιτεχνικού αθλητισμού διαξιφίζονται επαγγελματικές λίγκες, ανώνυμες εταιρίες και άλλοι επαγγελματίες με τον Υφυπουργό Αθλητισμού για το ποιος θα πάρει τα περισσότερα χρήματα, από αυτά που δεν τους ανήκουν και επί ζημία του Ελληνικού Δημοσίου.