Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023

Μόνο ο ΠΑΟΚ

 Θρίαμβος του ΠΑΟΚ στη Φρανκφούρτη και ανάσα για το ελληνικό ποδόσφαιρο. 

Δεν αρκέστηκε στην πρόκριση, πήρε και την πρωτιά. 

Λειτούργησε με την πλάτη στον τοίχο

Άργησε να αντιδράσει ο Παναθηναϊκός και γνώρισε την ήττα από τη Βιγιαρεάλ. 

Έστω κι έτσι έδειξε στο φινάλε ότι θα μπορούσε να πετύχει κάτι παραπάνω. 

Silver Alert

Η δημοσιοποίηση της κουμπαριάς οδήγησε στην εξαφάνιση του κουμπάρου τόσο από τη χθεσινή συνεδρίαση της Ε.Ε , όσο και σήμερα απο τα vip της Αγιά Σοφιάς.

Καλά που σταμάτησαν

Κατέρρευσε απέναντι στη Φράιμπουργκ ο Ολυμπιακός.  

Τα πέντε γκολ θα ήταν περισσότερα αν δεν έκοβαν τον ρυθμό οι Γερμανοί. 

Αποχαιρέτησε

Μόνο για την 3η θέση πλέον ο ΑΕΚ μετά την ήττα από την Μπράιτον. 

Το τελευταίο ματς στο Άμστερνταμ θα είναι ένας μικρός τελικός.

Τους κλείνει την κάνουλα

Ένα έγγραφο της ΕΠΟ προς τις ΕΠΣ αναστάτωσε τους προέδρους των Ενώσεων. 

Για παλαιές οφειλές, τις οποίες ουδέποτε απαίτησε η Ομοσπονδία. 

Τώρα ζητάει από τις ΕΠΣ να αναγνωρίσουν όσα χρωστάνε, αλλιώς παύει η επιχορήγηση! 

Επιτέλους

Μια νέα εξέλιξη για τα χειραγωγημένα ματς, αλλάζει τα δεδομένα. 

Λεπτομέρειες το βράδυ της Δευτέρας. 

Διακοσμητικός

Το μήνυμα Φρόιντφελντ προς Έλληνες διαιτητές (https://dikisports.blogspot.com/2023/11/blog-post_852.html?m=1) προκάλεσε θυμηδία. 

"Δεν πατάει το πόδι του στη χώρα και θέλει πλήρη έλεγχο της κατάστασης", σχολίασε διεθνής ρέφερι. 

Κι ένας σουπερλιγκάτος: "Όταν (κι αν) έρθει, θα διαπιστώσει την αμφισβήυηση". 

Υπουργός φωτογραφιών

Ο Ι.Βρούτσης θέλει να περάσει από το υπουργείο χωρίς να βραχεί. 

Ασχολείται μόνο με...φωτογραφίσεις εντός ΓΓΑ. 

Γι' αυτό αποφεύγει το ποδόσφαιρο. 

Μόνο που σύντομα το πρόβλημα θα έρθει πάνω του. 

Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2023

ΦΡΟΪΝΤΦΕΛΝΤ προς ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ: "Μην μιλάτε με κανέναν"

Ο νέος αρχιδιαιτητής Πέτερ Φρόιντφελντ μπορεί να παραμένει στην πατρίδα του, αλλά έστειλε μήνυμα στους Έλληνες διαιτητές. 

Ιδού: 

"Αγαπητοί διαιτητές και βοηθοί διαιτητές στη Super League 1,

Είχα ήδη τη χαρά να γνωρίσω όλους τους διαιτητές μέσα από τις συναντήσεις των ομάδων μας. Ωστόσο, θα ήθελα να αφιερώσω λίγο χρόνο για να συστηθώ στους βοηθούς διαιτητές.

Το όνομά μου είναι Peter Frojdfeldt και είμαι ο νέος πρόεδρος της ΚΕΔ από τη Σουηδία, ήμουν διαιτητής της FIFA μέχρι το 2008 και μετά ήμουν προπονητής των κορυφαίων διαιτητών της Σουηδίας για πάνω από 10 χρόνια.

Ανυπομονώ να σας γνωρίσω σύντομα από κοντά.

Θα ήθελα να σας ενημερώσω όλους ότι αν λάβετε οποιαδήποτε παράπονα ή αρνητικά σχόλια από συλλόγους ή εκπροσώπους τους, είτε πριν είτε μετά τους αγώνες, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε αμέσως στην ΚΕΔ.

Εμείς θα χειριστούμε την επικοινωνία με τους συλλόγους εκ μέρους σας. Είναι σημαντικό να αποφεύγετε ως μεμονωμένος διαιτητής την άμεση επαφή σε μια τέτοια επικοινωνία με τους συλλόγους ή τους εκπροσώπους τους. Αυτό γίνεται για τη δική σας ασφάλεια και για να είμαστε ενωμένοι ως ενιαία ομάδα διαιτητών.

Τις επόμενες εβδομάδες θα σας παρουσιάσω τη νέα ΚΕΔ

Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου αν προκύψει οποιαδήποτε ερώτηση"

Βίον ανθόσπαρτον

Πήρε τη μεγάλη απόφαση ο Τάκης Μπαλτάκος και ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου στο δημαρχείο Ψυχικού.

Η τελετή με την εκλεκτή της καρδιάς του έγινε με άκρα μυστικότητα και κουμπάρα τη σύζυγό του μέλους της ΕΕ της ΕΠΟ Λεωνίδα Θωμαΐδη. 

Αβαβά

Πάντως αν δεν κάνουμε λάθος, η υπόθεση Βάλνερ δεν συζητήθηκε ποτέ στο CAS. Δεν εκδόθηκε δηλαδή οριστική απόφαση, αφού ο Απόλλων έκανε πίσω.

Απορία επί της απορίας

Αναρωτιέται ξανά ο νομικός:

"Μπορεί πράγματι η ΕΠΟ να καλέσει τρίτα μέρη (άρθρο 41. 2 του Δικονομικού Κώδικα του CAS); Μπορούν πράγματι τρίτα μέρη να καταθέσουν από μόνα τους αίτηση συμμετοχής, μέσα σε 10 μέρες από την ημέρα που θα γίνει γνωστή η έφεση ή πριν ολοκληρωθεί το κλείσιμο των φακέλων και ξεκινήσει η ακροαματική διαδικασία (άρθρο 41.3 του Δικονομικού Κώδικα του CAS);

Οι απορίες εκτίθενται ξανά, διότι τα αναφερόμενα άρθρα (41.2 και 41.3) βρίσκονται στις Special Provisions Applicable to the Ordinary Arbitration Procedure και όχι στις Special Provisions Applicable to the Appeal Arbitration Procedure. Και ως γνωστόν η υπόθεση της κροτίδας εισάγεται στο CAS με την διαιτητική διαδικασία εφέσεων (Appeal Arbitration Procedure) και όχι με την τακτική διαιτητική διαδικασία (Ordinary Arbitration Procedure).

Αναφορικά δε με τους ΠΑΟ και ΑΕΚ στην υπόθεση Βάλνερ, η απορία είναι η εξής: Μήπως ήταν ήδη αναγνωρισμένοι διάδικοι στις πειθαρχικές διαδικασίες της ΕΠΟ, δηλαδή μήπως παραστάθηκαν στο CAS ως εκκαλούντες ή εφεσίβλητοι, και δεν έκαναν παρέμβαση το πρώτον στο CAS;"

Πως κερδίζεις την αυτονομία

Ο τοπικός σύνδεσμος διαιτητών πήρε αμπάριζα στα δικαστήρια την ΕΠΣ Σερρών. 

3-0.

Μέχρι που η Ένωση προσήλθε σε συμβιβασμό. 

Ο μοδάτος

Προς Β.Μανούχο: Όταν σε βραβεύουν, φροντίζεις να τιμάς και αυτούς που σε επέλεξαν και το κοινό.

Και με τις στιλιστικές επιλογές σου. 

Το αγκάθι της δικογραφίας

Ακατάσχετες διαρροές για την ελληνική εκδοχή του διεθνούς κυκλώματος παράνομου στοιχηματισμού.

Η στήλη αποφεύγει τους ολισθηρούς δρόμους.

Άλλωστε ο μόνος αρμόδιος για να "δέσει" αδικήματα είναι ο εισαγγελέας. 

Η απάντηση

Απαντά καταφατικά στην απορία (http://dikisports.blogspot.com/2023/11/blog-post_527.html?m=1) ο καθηγητής αθλητικού δικαίου Γρηγόρης Ιωαννίδης: 

" 1. Η ΕΠΟ μπορεί να καλέσει τρίτα μέρη (άρθρο 41. 2 του Δικονομικου Κώδικα του CAS)

2. Τρίτα μέρη μπορούν από μόνα τους να καταθέσουν αίτηση συμμετοχής, μέσα σε 10 μέρες από την ημέρα που θα γίνει γνωστή η έφεση ή πριν ολοκληρωθεί το κλείσιμο των φακέλων και ξεκινήσει η ακροαματική διαδικασία (άρθρο 41.3 του Δικονομικου Κώδικα του CAS).

Βέβαια δεν χρειάζεται κάποιος να δει τον Δικονομικο Κώδικα. Απλά γυρίζει τον χρόνο πίσω στην υπόθεση Βάλνερ, όταν εκπροσώπησα Απόλλωνα Καλαμαριάς και επίσης ΠΑΟ και ΑΕΚ, όπου τους επετράπη να κάνουν πρόσθετη παρέμβαση".

Η απορία

 Αναρωτιέται νομικός: 

"Είναι βέβαιοι αυτοί που λένε ότι σύμφωνα με την δικονομία του CAS μπορούν σε έκκλητη δίκη να ασκηθούν το πρώτον παρεμβάσεις από έχοντες έννομο συμφέρον;

Ή μήπως για να παραστεί κάποιος σε τέτοια δίκη ενώπιον του CAS, πρέπει να είναι ή εφεσίβλητος ή εκκαλών;".

Στα ίχνη του χρήματος

Εκτός από την υπόθεση του κυκλώματος παράνομου στοιχηματισμού, ο αθλητικός εισαγγελέας Αθηνών Κώστας Σπυρόπουλος συγκεντρώνει καταθέσεις διαιτητών. 

Για κάποιες άλλες ύποπτες (τραπεζικές) καταθέσεις. 

Γ.ΠΕΤΡΑΚΗΣ στη "ΔΙΚΗ": «25% για τίτλο στους Big4»

Στη «Δίκη στο Open» φιλοξενήθηκε ο προπονητής του Παναιτωλικού Γιάννης Πετράκης και μίλησε για τη μάχη της κορυφής στο φετινό πολύ ανταγωνιστικό πρωτάθλημα. Επίσης αναφέρθηκε στη διαιτησία, στις ομάδες της κορυφής και την Εθνική ομάδα.

Αναλυτικά όσα είπε ο Γιάννης Πετράκης:

Για την ελληνική διαιτησία: «Όλα είναι θέμα παιδείας, μόρφωσης και της οπτικής γωνίας από την οποία βλέπουμε τα πράγματα. Η διαιτησία είναι μια συνέχεια της αποτύπωσης της κοινωνίας. Για μένα, σημαντικό είναι να καταλάβουμε ποια είναι τα σημαντικά πράγματα που μας βοηθάνε να κάνουμε πρόοδο. Η διαιτησία ειδικά τώρα που υπάρχει το VAR δεν έχει πολλά περιθώρια για να οδηγήσει πράγματα σε καταστάσεις που γινόταν πριν από αρκετά χρόνια. Συνήθως η διαιτησία χρησιμοποιείται για άλλοθι. Υπάρχει ένα πρόβλημα που αφορά μια ομάδα και δεν κοιτάζουμε ποιο είναι το πρόβλημα, προσπαθούμε να βρούμε πού θα ρίξουμε την ευθύνη για το πρόβλημα και όχι ποιο είναι αυτό. Πολλές κι οι διαιτητές, όπως κι εμείς οι προπονητές, όταν δεν πάει κάτι καλά για μια ομάδα, είναι εύκολο να πούμε ότι εκεί χάσαμε γιατί φταίει ο προπονητής, ο διαιτητής. Χρησιμοποιείται σαν άλλοθι. Το πρώτο είναι αυτό.

Το δεύτερο είναι: νόμοι, κανόνες, εφαρμογή. Χώρια από την αντίληψη που πρέπει να έχουν οι παράγοντες για το τι είναι αυτό που θα βοηθήσει κάποια ομάδα για να βρει δρόμο να πάει μπροστά. Σίγουρα η διαιτησία παίζει κάποιο ρόλο γιατί αυτό είναι πραγματικότητα άλλά τώρα αυτός ο ρόλος περιορίζεται πάρα πολύ. Όμως, παρ’ όλα αυτά γίνεται πολύ μεγάλος ντόρος για τη διαιτησία που δε γίνεται πουθενά».

Για την ανταγωνιστικότητα στο φετινό πρωτάθλημα: «Αυτό που συμβαίνει είναι πολύ σπουδαίο. Όπως και πέρσι αλλά ειδικά φέτος υπάρχουν τέσσερις ομάδες που είναι υψηλού επιπέδου, φαίνεται και από την πορεία τους στην Ευρώπη. Νομίζω ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε πρόβλεψη ποια ομάδα θα κόψει πρώτη το νήμα. Αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε όλοι, είναι ότι ένας θα πάρει το πρωτάθλημα. Και για μένα, σε βάθος χρόνου, το πρωτάθλημα το παίρνει αυτός που είναι καλύτερος σε όλα τα επίπεδα και ειδικά αγωνιστικά, το πώς διαχειρίζεται καλές ή κακές στιγμές σαν οργανισμός, πώς διαχειρίζεται το καλό ή το κακό αποτέλεσμα, πόσο εύκολα βρίσκεις αυτό που σε πάει μπροστά ή αυτό που σε πάει πίσω, και μέσα από αυτή τη διαδικασία χτίζουμε και προχωράμε. Είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπουμε ότι υπάρχει ένα πρωτάθλημα που δεν είναι μόνο αυτές οι τέσσερις ομάδες, πιστεύω ότι κι από εκεί και κάτω, επειδή είχα δουλέψει και δύο χρόνια στην Κύπρο, έχει ανεβεί το επίπεδο και σε στιλ παιχνιδιού, δηλαδή καθαρά σε αγωνιστικό τομέα, και ταυτόχρονα βλέπω ότι υπάρχει πρόοδος σε ό,τι αφορά τα ρόστερ αλλά και ό,τι αφορά τη δομή του ποδοσφαίρου που παίζεται στην Ελλάδα. Και στην Εθνική παρότι πολλά παιδιά παίζουν στο εξωτερικό αλλά ξεκίνησαν από εδώ, δείχνουν ότι είμαστε σε μια διαδικασία προόδου. Αυτό θέλουμε όλοι».

Συνεχίζοντας, ο κ. Πετράκης είπε: «Αυτός ο οποίος έχει την ικανότητα να οργανώσει με τον καλύτερο τρόπο τα πράγματα όταν έχει την ευκαιρία στο χτίσιμο της ομάδας, όταν έχει τη δυνατότητα να κάνει μια καλά δομημένη ομάδα, αυτός που έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται την καθημερινότητα, γιατί μέσα σε έναν οργανισμό είναι πάρα πολλά άτομα γύρω μας και ταυτόχρονα υπάρχει ένας κόσμος από πίσω που δημιουργεί πίεση, ένταση, απαιτήσεις. Και πρέπει να ξέρουμε ότι σε όλο τον κόσμο όλες οι ομάδες δεν έχουν μόνο καλά αποτελέσματα. Δεν μπορεί κάποια ομάδα να είναι εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα όταν οι καλύτερες ομάδες στον κόσμο έχουν και αυτές τις κακές τους στιγμές. Αυτοί που μπορούν να διαχειριστούν όλο το πακέτο και να το οργανώσουν καλά, νομίζω ότι έχουν και τον πρώτο λόγο για να πάρουν το πρωτάθλημα».

Για ότι μια λεπτομέρεια όπως το λάθος του Μπρινιόλι στο Άρης-Παναθηναϊκός μπορεί να αλλάξει τη ροή ενός αγώνα: «Το ποδόσφαιρο το επηρεάζουν πολλοί παράγοντες. Ένας από αυτούς είναι και η τύχη. Δηλαδή, χτυπάει η μπάλα στο πόδι ή στο σώμα κάποιου παίκτη αλλάζει πορεία και μπαίνει γκολ. Γίνεται η ίδια φάση, χτυπάει η μπάλα και δεν μπαίνει γκολ. Δοκάρι και μέσα είμαστε στον παράδεισο, δοκάρι και έξω είμαστε στην κόλαση. Είναι δύο πόντοι διαφορά. Μετά ακυρώνουμε όλη την προσπάθεια αν δεν κερδίσουμε, δεν είναι έτσι. Για μένα, πρέπει να γίνεται καλή εκτίμηση, ποια είναι η αιτία που δημιουργεί το πρόβλημα και να μπορούμε να τη βρίσκουμε για να μπορούμε να το βελτιώσουμε και να μην ξανασυμβεί αυτό».

Για το ότι ο Παναθηναϊκός είναι πιο ώριμος από πέρσι και έχει αβαντάζ που κράτησε τον Γιοβάνοβιτς: «Συμφωνώ με αυτό, είναι στα πλεονεκτήματα του Παναθηναϊκού. Και οι άλλες ομάδες έχουν συν και πλην. Δηλαδή και ο ΠΑΟΚ που έχει για τρίτη σεζόν τον κ. Λουτσέσκου έχει ένα πλεονέκτημα. Αυτό όμως από μόνο του δεν φτάνει. Γιατί είναι και η διαχείριση στην καθημερινότητα, όχι μόνο μέσα στον οργανισμό αλλά και από το staff στην καλή στην κακή μέρα, ο έλεγχος των συναισθημάτων, το πώς βλέπουμε το επόμενο παιχνίδι. Αν έρθει ένα κακό αποτέλεσμα και φέρνουμε την καταστροφή αυτό είναι πισωγύρισμα.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι μπροστά μας, μαθαίνουμε και προχωράμε. Πρέπει να μπούμε σε μια διαδικασία ορθολογικής σκέψης για να διαχειριστούμε την καθημερινότητα, είτε είναι θετικό είτε είναι αρνητικό. Ή κάνουμε μια καλή εμφάνιση, ένα καλό αποτέλεσμα και την Κυριακή δεν πάμε στο γήπεδο. Γιατί δεν είναι μόνο στο αρνητικό, είναι και στο θετικό. Για μένα αυτό είναι το πιο δύσκολο κομμάτι στη δουλειά μας. Το να κατευθύνουμε ανθρώπινα μυαλά για μένα είναι το πιο δύσκολο από όλα. Δεν είναι εύκολο να διαχειριστούμε το ανθρώπινο μυαλό όταν υπάρχει μια περιρρέουσα κατάσταση και μια πληροφορία μόνιμα προς μια κατεύθυνση, δεν είναι εύκολο για εμάς που είμαστε επικεφαλής σε έναν τομέα να αλλάξουμε αυτή τη ροή. Θέλει μεγάλη προσπάθεια και για μένα προσωπικά είναι από τα πιο δύσκολα κομμάτια στη δουλειά μας».

Γιατί οι Big 4 δεν προσλαμβάνουν Έλληνες προπονητές: «Νομίζω ότι ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα που έχουμε στην Ελλάδα είναι πως οτιδήποτε είναι ξενόφερτο, είναι αποδεκτό. Ό,τι είναι δίπλα μας δεν αξιολογείται ανάλογα. Ο Κύρος Βασάρας είπε ότι χρειάστηκε 11 χρόνια για να γίνει διαιτητής Α’ Εθνικής. Εγώ δούλευα 22 χρόνια στο τοπικό και στη Δ’ και Γ’ Εθνική. Μετά από όλα αυτά τα χρόνια, δούλεψα για 1,5 χρόνο στην Α’ Εθνική και ανακηρύχθηκα ο καλύτερος προπονητής. Γιατί είμαι στη δίπλα πόρτα και δεν αξιολογούμε αν υπάρχει κάτι σημαντικό για να έχουμε και το άλλοθι, «να, πήραμε ξένο». Πρέπει να αλλάξει αυτό. Εμείς είμαστε προς τη δύση της καριέρας μας αλλά υπάρχουν πολλά παιδιά που αξίζουν. Και το κάνουν όλες οι προηγμένες χώρες. Ένα καλό παράδειγμα είναι η Πορτογαλία. Και στην Ελλάδα το μπάσκετ. Γιατί όχι και στο ποδόσφαιρο. Αλλά έχει να κάνει με τον τρόπο που σκεφτόμαστε. Σε όλα τα πράγματα απαξιώνουμε το οικείο. Βλέπετε ότι οι καλύτεροι Έλληνες επιστήμονες δεν βρίσκουν τον δρόμο τους εδώ, πάνε στο εξωτερικό. Γιατί εδώ λέμε «είναι Έλληνας». Είναι τιμή μας που είμαστε Έλληνες και πρέπει να είμαστε υπερήφανοι γι αυτό. Ένα καλό παράδειγμα είναι οι Σέρβοι, δεν έχω ακούσει ποτέ Σέρβο να κατηγορεί Σέρβο. Δείτε τι πρόοδο έχουν προπονητικά, με προπονητές σε όλη την Ευρώπη».

Αν κάποιος από τους Big 4 έχει προβάδισμα στην κατάκτηση του πρωταθλήματος: «Αισθάνομαι ότι δεν μπορώ να κάνω πρόβλεψη. Είναι πολλά τα παιχνίδια ακόμα, και στην κανονική περίοδο και στα πλέι οφ. Η καθημερινότητα δείχνει ότι η ΑΕΚ μπορούσε να «σκοντάψει» στα Γιάννενα, εμείς θα μπορούσαμε να πάρουμε κάτι στο «Καραϊσκάκη» και στην Τούμπα. Και επειδή υπάρχουν και πολλά μεταξύ τους παιχνίδια, ότι και να πούμε είναι πολύ παρακινδυνευμένο. Δίνω 25% και στους τέσσερις».

Αν μπορεί να πάρει το πρωτάθλημα κάποια άλλη ομάδα πλην των Big 4: «Η μέχρι τώρα πορεία κάποιας ομάδας εκτός των τεσσάρων δεν με έχει πείσει ότι μπορεί να αλλάξει αυτήν την κατάσταση. Και επειδή ήδη φτάνουμε στο τέλος του πρώτου γύρου, νομίζω ότι είναι απίθανο να συμβεί αυτό».

Αν υπήρξε πρόταση για την Εθνική ομάδα: «Θα ήταν η μέγιστη τιμή για μένα αν συνέβαινε αυτό. Δεν με έχει ενοχλήσει κανένας για αυτό το θέμα αλλά νομίζω ότι είναι λογικό για οποιονδήποτε Έλληνα προπονητή ότι είναι η μέγιστη τιμή. Τουλάχιστον εγώ έτσι αισθάνομαι».

Για το ότι η ΕΠΟ αποφάσισε να μην αλλάξει τον προπονητή την ώρα που η Εθνική διεκδικεί την πρόκριση στο Euro: «Νομίζω ότι αυτό είναι απόλυτα σωστό. Και νομίζω ότι γίνεται και καλή δουλειά, γιατί πρέπει να είμαστε δίκαιοι και τίμιοι με αυτό που βλέπουμε. Αν εξαιρέσουμε ένα-δύο παιχνίδια, η εικόνα της Εθνικής είναι πάρα πολύ καλή, είμαστε σε έναν πολύ δύσκολο όμιλο με Γαλλία και Ολλανδία. Αν εξαιρέσουμε το παιχνίδι στην Ολλανδία, σε όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια ήμασταν αξιοπρεπείς και ίσως θα μπορούσαμε να κάνουμε κι άλλα πράγματα. Αισθάνομαι ότι γίνεται καλή δουλειά από τον κ. Πογιέτ με βάση την εικόνα. Δεν είναι τυχαίο που τα παιδιά στην Εθνική το αναγνωρίζουν αυτό γιατί αυτοί είναι μέσα και αυτοί το ζούνε. Αλλά και για μένα η εικόνα είναι πολύ ικανοποιητική, και ο τρόπος που παίζουμε και ο τρόπος που είναι δεμένοι μεταξύ τους».

Για τις δυσκολίες που μπορεί να κρύβουν τα πλέι οφ του Nations League με τις θεωρητικά υποδεέστερες ομάδες του Καζακστάν, της Γεωργίας και του Λουξεμβούργου: «Συμφωνώ απόλυτα γιατί είναι ένα παιχνίδι, δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία. Και επειδή το ποδόσφαιρο το καθορίζουν πολλοί παράγοντες, πιθανόν κάποιος εξ’ αυτών να παίξει σημαντικό ρόλο. Κάτι που είναι έξω από τη δουλειά μας, ένα τυχαίο γεγονός. Για παράδειγμα ένας τραυματισμός, ένα απρόβλεπτο γκολ, να τύχει κάτι που δεν έχει σχεδιαστεί και να πρέπει μετά να το διαχειριστείς. Γι αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στη διαχείριση, τα νοκ άουτ παιχνίδια δεν χρειάζονται πολύ ρίσκο. Είμαστε καλύτεροι, πιστεύω ότι θα προκριθούμε, απλώς πρέπει να το καταθέσουμε στο γήπεδο»

ΚΥΡΟΣ ΒΑΣΑΡΑΣ στη "ΔΙΚΗ": «Δεν επιστρέφω στην Ελλάδα γιατί πρέπει να έχω ένα περιπολικό για κάθε μέλος της οικογένειάς μου»

Στη «Δίκη στο Open» φιλοξενήθηκε ο Κύρος Βασάρας, μέλος της Επιτροπής Διαιτησίας της UEFA και αρχιδιαιτητής στη Ρουμανία, και μίλησε για το βιβλίο του και την κατάσταση στη διαιτησία στην Ελλάδα.

Αναλυτικά όσα είπε ο Κύρος Βασάρας:

Πώς αποφάσισε να γράψει το βιβλίο του: «Ήταν κάτι που το ήθελα από πολύ καιρό. Η αλήθεια είναι ότι το έγραψα γιατί αφηγούμαι την ενεργό δράση, δηλαδή ως ενεργός διαιτητής στα γήπεδα και όταν έφυγα αποφάσισα να το γράψω. Είμαι πολύ χαρούμενος γι αυτό. Φυσικά, δεν έχει κλείσει ποτέ ο κύκλος της διαιτησίας για μένα, συνεχίζω, και θεωρώ ότι αυτό το βιβλίο είναι ένας πολύτιμος οδηγός για πολλούς, για τους διαιτητές και για όσους ασχολούνται με τον αθλητισμό. Είναι ένα βιβλίο που δείχνει την πορεία μου και τον τρόπο με τον οποίο ασχολήθηκα με τη διαιτησία ως ενεργός διαιτητής».

Γιατί οι επιθέσεις στους διαιτητές παραμένουν είτε ανεξιχνίαστες είτε ατιμώρητες: «Πάντα υπάρχει ένα μεγάλο ερωτηματικό πάνω σε αυτά. Πρέπει να γίνουν πολλά πράγματα. Στο βιβλίο αναφέρω πολλά θέματα γιατί ό,τι είχε να κάνει με τη δράση μου ως διαιτητής με τα εμπόδια που αντιμετώπισα, που ήταν πολλά και μεγάλα. Από ό,τι φαίνεται, δυστυχώς τα πράγματα συνεχίζονται. Είναι καταδικαστέες όλες αυτές οι επιθέσεις άλλα με τα ευχολόγια δεν γίνεται τίποτα».

Για τις 38 επιθέσεις σε Έλληνες διαιτητές: «Είναι πολύ λυπηρό. Δεν βλέπω να έχουμε κάνει κάτι. Θεωρώ ότι όλοι πρέπει να σκύψουν το κεφάλι και να μιλήσουν για το ποια είναι αυτά τα πράγματα που οπλίζουν χέρια και επηρεάζουν ανθρώπους παραβατικούς. Είναι πολύ μεγάλη ιστορία το τι πρέπει να κάνουμε. Ακόμη βλέπω ανακοινώσεις ομάδων, εμπρηστικές δηλώσεις, τοξικότητα, οι διαιτητές δεν είναι προστατευμένοι. Δεν φταίει μόνο η αστυνομία φταίμε κι εμείς τι έχουμε κάνει. Πώς έχουμε διδάξει τα παιδιά μας, τι γίνεται στα παιδικά πρωταθλήματα, πώς αντιμετωπίζουν οι γονείς του διαιτητές. Είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο».

Αν υπάρχει ηθική αυτουργία παραγόντων: «Αυτό θα το κρίνει η δικαιοσύνη. Πάντως, όλοι γνωρίζουν ότι γίνονται σε συγκεκριμένες στιγμές, με πολύ άσχημο τρόπο. Βλέπουμε ντροπιαστικές εικόνες για το άθλημα άλλα δεν ακούμε ακούσει ποτέ καμία ανακοίνωση για κάποιον που τιμωρήθηκε είτε γιατί έβρισε στο γήπεδο, είτε γιατί συμπεριφέρθηκε με διαφορετικό τρόπο ή ένας παίκτης να πει ότι κι εμείς πρέπει να συμβάλουμε. Γιατί θεωρώ ότι αν μέσα στον αγωνιστικό χώρο, την τεχνική περιοχή, οι ποδοσφαιριστές, οι διαιτητές έχουν μια καλή συμπεριφορά, είναι το νούμερο 1 βήμα για να μη φέρουμε διάφορα πράγματα στις κερκίδες. Όταν γίνονται επιθέσεις καταλαβαίνουμε γίνονται από «στρατούς», από ανθρώπους που είναι οργανωμένοι, που ξέρουν τι κάνουν. Είναι μαφιόζικα χτυπήματα, καταλαβαίνετε ότι είναι από τον υπόκοσμο από το σκοτάδι. Και ο διαιτητής δεν πρέπει να σταματήσει γιατί δεν έχει αυτό το δικαίωμα από την άποψη ότι ηθικά αισθάνεται ότι είναι σωστό αυτό που έχει κάνει».

Πώς μπορεί να προστατευτεί ένας διαιτητής: «Έχω εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη. Και έτσι πρέπει γιατί οι διαιτητές πρέπει να καταγγέλλουν οτιδήποτε προηγείται πριν από κάποια επίθεση, δηλαδή απειλές, εκβιασμοί, κάποια ίχνη που μπορούν να βοηθήσουν. Πρέπει να συνεργάζονται με τη δικαιοσύνη. Ήμουν μόνος σε ένα δικαστήριο με 4-5 κατηγορούμενους, έγινε ότι έγινε, έζησα, όλα καλά, δεν έγινε τυχαία ήταν οργανωμένα με κράνη με σιδερολοστούς οπότε το πρώτο πράγμα είναι να είσαι τυχερός. Ένας από αυτούς μου ζήτησε να πω συγγνώμη και του απάντησα με τον κατάλληλο τρόπο. Δεν έχουμε δυνατότητα να έχουμε σωματοφύλακες και δεν υπάρχει λόγος. Δεν γίνεται σε άλλα κράτη, εμείς πρέπει να αλλάξουμε, η κοινωνία και οι θεσμοί. Πρέπει να υπάρξουν τιμωρίες και πολλά μέτρα και να μην αφήνουμε όλο αυτό να συμβεί».

Αν διαιτητές που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη περιθωποιήθηκαν: «Όταν έγινε η δική μου περίπτωση, σύσσωμο το σώμα των διαιτητών και των παρατηρητών πέρασε το μήνυμά του, αντέδρασε και έδειξε ότι υπάρχει μια συσπείρωση. Δείξανε απευθείας την αγάπη και τη συμπαράσταση τους, ότι είναι ενωμένοι και το μπορεί να το κάνουν και σε κάποιον άλλο. Στην Ελλάδα, οι επιτροπές αλλάζουν πάρα πολύ γρήγορα, αλλάζουν οι πίνακες, οι διαιτητές, χρειαζόμαστε μια σταθερότητα. Ίσως αυτή η αστάθεια να επηρεάζει αυτούς τους ανθρώπους που βλέπουν τους διαιτητές πιο ευάλωτους. Δεν λέω τι δεν έχουμε. Πρόσφατα στο εξωτερικό, στην Αγγλία, συνελήφθη φίλαθλος για σεξιστικό σχόλιο στην κερκίδα επειδή η διαιτητής ήταν γυναίκα. Μιλάμε για περιπτώσεις και ενέργειες μέσα στο γήπεδο να βγει ο άνθρωπος και να πει έκανα λάθος. Για μένα, λείπει η πρόληψη, η παιδεία και θα πρέπει όλοι στην Ελλάδα να το δουν σοβαρά γιατί αυτό θα βοηθήσει στο μέλλον. Χρειαζόμαστε επιπλέον παιδεία στο θέμα της πρόληψης».

Για τον νέο αρχιδιαιτητή της ΚΕΔ Πίτερ Φρόιντφελντ: «Η ηγεσία της διαιτησίας είναι σαν τον προπονητή σε μια ομάδα. Όταν μία ομάδα κρίνει ότι χρειάζεται έναν ξένο προπονητή, έτσι και η ΕΠΟ, όπως και αυτή που είμαι εδώ στη Ρουμανία κρίνουν ότι πρέπει να έρθει ένας ξένος αρχιδιαιτητής. Αυτό δεν είναι κακό. Έχει λειτουργήσει πάρα πολλές φορές και ανάλογα με τα πρωταθλήματα που υπάρχουν κρίνεται σκόπιμο να γίνει για να σταματήσει πιθανές διαρροές, απειλές, πολλά πράγματα. Είναι άλλο να ξέρεις έναν άνθρωπο τόσα χρόνια και να γίνει πρόεδρος της επιτροπής διαιτησίας, άρα έχεις κάποιες επαφές και παρελθόν ενώ με αυτόν από το εξωτερικό ξέρεις ότι κόβονται οι επαφές και τα τηλέφωνα και μπορεί να δρα πιο ανεξάρτητα. Ο καθένας κρίνεται για τη δουλειά του και όχι την εθνικότητα του. Αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι αν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα. Τι θα γίνει του χρόνου, τι αναμένουμε δύο χρόνια μετά, τι θέλουμε να κάνουμε σε τρία χρόνια, ποια είναι η εξέλιξη των διαιτητών από τη Γ’ στη Β’ Εθνική και από τη Β’ στην Α’; Αυτά τα γνωρίζει η εκτελεστική επιτροπή της ΕΠΟ; Αυτό είναι που πρέπει να μας νοιάζει».

Για τις δηλώσεις Μπαλτάκου ότι ντρέπεται για την ανάγκη για ξένους διαιτητές αλλά και την απομάκρυνση του Μπένετ που ήθελε να βάλει Έλληνες: «Είναι κάτι που πρέπει να απαντήσει η ΕΠΟ, δεν ξέρω τι γίνεται. Αλλά δεν ξέρει κι ο κόσμος. Πρέπει να μιλάνε οι άνθρωποι της διαιτησίας. Σε μια διακοπή του πρωταθλήματος θα κάνουμε αυτό κι εκείνο. Είναι θεμιτό. Δύο φορές τον χρόνο ας υπάρχει μια επικοινωνία με τα Μέσα, χρειάζεται αυτό. Δεν μπορεί η επιτροπή διαιτησίας να είναι πίσω από τον οποιονδήποτε, πρέπει να βγαίνει μπροστά και να αναλύει, να μιλάει. Δε μιλάω για φάσεις αλλά για προβλήματα και σχεδιασμούς. Οι άνθρωποι που κρίνονται για τη δουλειά τους πρέπει να ελέγχονται, πρέπει να υπάρχει αυτοεκτίμηση. Χρειάζεται μια βάση δεδομένων, τι δυνατότητες υπάρχουν για σεμινάρια, χρειάζεται ένα μπάτζετ, ετοιμάζεται το πλάνο και προχωράμε. Τι ευελπιστώ από αυτό; Θα το κρίνουμε από του χρόνου του παραχρόνου κλπ. Έτσι γίνεται δουλειά».

Γιατί να μην έρθει ο ίδιος στην Ελλάδα: «Αυτή ήταν η απορία τους στην UEFA. Μου το είπαν πολλές φορές άλλα προτιμώ να είναι εντάξει η οικογένεια μου και να έχει μια προστασία. Οι συνθήκες που υπάρχουν δεν είναι για να σκεφτεί κάποιος να έρθει στη χώρα του. Θα πρέπει για να αναλάβεις κάτι να υπάρχουν οι συνθήκες και οι προτάσεις. Δεν υπάρχουν και τα δύο. Το έχω πει όχι για οικονομικούς λόγους. Ένας πρόεδρος της ΚΕΔ κάνει τους ορισμούς. Μετά από τρεις ορισμούς θα υπάρχει αμφισβήτηση κι εγώ θα πρέπει να έχω ένα περιπολικό για κάθε μέλος της οικογένειάς μου. Αυτό εγώ δεν το θέλω. Με τα στατιστικά που έχουμε με τις επιθέσεις, τις συνεχόμενες εμπρηστικές δηλώσεις, την ατιμωρησία. Αυτές είναι συνθήκες και ένας ξένος που έρχεται αρχίζει και τις μαθαίνει σύντομα. Ποιος ξένος ή Έλληνας έκατσε πάνω από 2 χρόνια; Πρέπει να γίνουν άλλα πράγματα και νομίζω ότι έχουμε όλοι τη δυνατότητα να γνωρίζουμε αν θέλουμε να αλλάξουμε. Ερωτηθήκαμε αν θέλουμε να αλλάξουμε; Παράγοντες, διοικήσεις, λίγκες, διαιτητές, ποδοσφαιριστές, πολιτεία. Πότε θα το συζητήσουμε όλοι μαζί. Δεν είναι θέμα να έρθει ξένος ή να έρθει ο Βασάρας. Πώς να ορίσεις καλύτερα διαιτητές; Έχεις; Παράγεις; Έχουμε και το VAR αν δεν το είχαμε θα ήταν ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για την αξιοπιστία του ποδοσφαίρου. Οι ομάδες προχωράνε σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις, η Εθνική πάει καλά με νέα παιδιά και έχει στόχους και ακόμα στο πρωτάθλημα μιλάμε για διαιτησία και δεν θα βρούμε τους επόμενους διεθνείς διαιτητές. Εύχομαι να τους βρούμε και κάνω τα πάντα για να μπορέσουν να προχωρήσουν οι Έλληνες διαιτητές. Δεν έχω πει κακιά κουβέντα όσο ήμουν διαιτητής για κανέναν. Μπορεί να έχω πικρίες, οτιδήποτε, αλλά πάνω από όλα είμαι Έλληνας και οι Έλληνες πρέπει να υποστηρίζουν ο ένας τον άλλο αλλιώς όλοι μας αντιμετωπίζουν διαφορετικά. Γιατί αν κατηγορούμε συνέχεια τον γείτονα μας, ένας από το εξωτερικό θα πει δεν έχουν διάθεση να αλλάξουν. Δεν νομίζω ότι είμαστε υποανάπτυκτοι, είμαστε πάρα πολύ καλά μορφωμένοι, έχουμε ανθρώπους. Αλλά πρέπει να υπάρχει θέληση, θεσμοί και όρεξη».

Πώς μπορεί να πάει ένας Έλληνας διαιτητής σε Μουντιάλ ή Euro μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα: «Για να μπορέσει να πάει Έλληνας διαιτητής στο Μουντιάλ ή στο Euro πρέπει να περάσει από τελικές φάσεις. Πρέπει οι πίνακες των διεθνών διαιτητών να είναι σταθεροί, να μπορείς να χαράξεις σαν FIFA και UEFA ένα πρόγραμμα για το επόμενο τουρνουά. Όταν μπαίνουν κάποιοι άνθρωποι, κάνουν μια πορεία και σε 2 χρόνια φεύγουν γιατί να εμπιστευτούν τον Έλληνα διαιτητή. Δεν κριτικάρω ποτέ κινήσεις, μου αρέσει να δίνω λύσεις, να συμμετέχω σε κάτι καλό. Δε θέλω να κρίνω ανθρώπους, νομίζω ότι ο καθένας κρίνεται από τις πράξεις του. Αυτός που πρέπει να κρίνει είναι μόνο ο φίλαθλος, όχι εγώ».

Αν γίνονται επιθέσεις σε διαιτητές στη Ρουμανία: «Όχι, δεν γίνονται. Για όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με επιθέσεις ή δωροδοκίες, υπάρχουν τρία άτομα που συμμετέχουν: ο διαιτητής, ο integrity officer, εγώ και η αστυνομία. Δυο φορές πήγαν να γίνουν κάποια πράγματα στα 9 χρόνια που είμαι εδώ, ακολουθήθηκε μυστικά αυτή η διαδικασία, καταδικάστηκαν οι υπαίτιοι και ο διαιτητής συνέχισε την καριέρα του. Οι άλλοι διαιτητές «οπλίστηκαν» με δύναμη και προστασία. Και όταν υπήρχαν δηλώσεις πηγαίναν στην πειθαρχική επιτροπή και αυτοί που τις έκαναν τιμωρούνταν ανάλογα με τον βαθμό της συμπεριφοράς τους».

Αν θα ξανάρχιζε την καριέρα του, θα έκανε κάτι διαφορετικό ή ακριβώς τα ίδια: «Αν ξεκινούσα σήμερα, θα παρακαλούσα να είχα λιγότερα από 11 χρόνια για να γινώ διαιτητής Α’ Εθνικής. Είναι ένα από τα πράγματα που πρέπει να αλλάξουμε για να φέρουμε τους ποδοσφαιριστές στη διαιτησία. Είμαι σίγουρος ότι θα έκανα πολύ περισσότερα πράγματα. Όλα αυτά που διδάσκω τώρα, αν τα δίδασκα τώρα στον εαυτό μου θα ξαναγεννιόμουνα. Δεν έχω μετανιώσει για τίποτα από όσα έχω κάνει στη ζωή μου. Ξέρω να ζητάω συγγνώμη, ξέρω να λέω ευχαριστώ και ό,τι κάνω το αγαπάω».

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023

Κατάλαβαν την γκάφα

Επικράτησε η κοινή λογική και στην ΕΠΟ. 

Έτσι βρέθηκαν νέες ημερομηνίες για τους αγώνες κυπέλλου Παναθηναϊκού-Ολυμπιακού και ΑΕΚ-Άρη: 10 Ιανουαρίου και οι ρεβάνς μια βδομάδα αργότερα. 

Δεν ψάχνει τον μπελά του

Περιμένουν -λέει- τον Βρούτση να αποφασίσει για τους αγώνες κυπέλλου Παναθηναϊκού-Ολυμπιακού και ΑΕΚ-Άρη.

Αν θα συμφωνήσει με την ΕΠΟ ή με την ΕΛ.ΑΣ.

Μονόδρομος κάθε υπουργού Αθλητισμού: Ό,τι πει η Αστυνομία. 

Μια αγκαλιά

Μποροβήλος, Λίβας και Κουτσιαύτης στα επίσημα του αγώνα Κηφισιάς-Αστέρα. 

Πανηγύριζαν παρέα τα γκολ της Τρίπολης. 

Χάθηκε η γραμμή

Στα Γιάννενα ούτε με VAR μπορείς να εντοπίσεις το οφσάιντ. 

Η Λίγκα συμφωνεί να γίνονται ματς σε γήπεδα με κολώνες; 

Ουδείς προφήτης στον τόπο του

Ο παρατηρητής διαιτησίας Ηλίας Χατζής γράφει για τον Κύρο Βασάρα: https://soccerplus.gr/kyros-vasaras-apodektos-apo-ta-iera-te/

Το επιμύθιο

Τελικά η συνέλευση της ΕΔ/ΟΔΠΕ έγινε για να ανακαλέσουν οι διαιτητές την απόφασή τους ότι θέλουν ορκωτό λογιστή! 

Κανένα πρόβλημα. 

Θα τον ορίσει ο εισαγγελέας, ο οποίος ερευνά τρεις καταγγελίες για τα 180 χιλιάρικα που "έκαναν φτερά". 

Πως θα δείτε live την αποψινή "Δίκη"

Σήμερα, στις 9 το βράδυ, ζωντανά, στην υβριδική τηλεόραση του Open, η "Δίκη" https://dikisports.blogspot.com/2023/11/blog-post_369.html?m=1

Εναλλακτικά στο διαδίκτυο https://youtube.com/live/ODB_fkd4rOI?si=9kTgWMXj5ryruNYp

Απορία

Ο Ι.Βρούτσης είναι ενήμερος ότι ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ΓΓΑ ενθαρρύνει τα μέλη του ΔΣ της ΕΔ/ΟΔΠΕ να συνεχίσουν την αντιπαράθεσή τους με την ΕΠΟ; 

Παθήματα

Ταραχώδης η συνέλευση της ΕΔ/ΟΔΠΕ.

Ο Ηλ.Καραμάνης είπε στον Γ.Σπανέα "θα πάθεις ό,τι έπαθε ο φίλος μου, ο.Νίκας...". 

Έμεινε αδιευκρίνιστο τι παθαίνουν οι φίλοι του πρώην προέδρου της Ένωσης Διαιτητών. 

ΑΠΟΨΕ στη "ΔΙΚΗ": Ο Κύρος Βασάρας για τις επιθέσεις κατά διαιτητών και τους ξένους αρχιδιαιτητές + Το πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα της εικοσαετίας + Τι κρύβουν τα αθλητικά δικαστήρια

Η "Δίκη στο Open", στη νέα εποχή.  

Το μακροβιότερο talk show, σήμερα, στις 9 το βράδυ, ζωντανά, στην υβριδική τηλεόραση του Open.

Η αθλητική εκπομπη των μεγάλων αποκαλύψεων δινει πάλι τον τόνο για να μη μείνει τίποτε στο σκοτάδι.

ΕΡΕΥΝΑ: Γιατί μένουν ατιμώρητες οι επιθέσεις κατά των Ελλήνων διαιτητών - Πως επιλέγονται οι ξένοι αρχιφιαιτητές -  Ζωντανά και αποκλειστικά από το Βουκουρέστι ο Κύρος Βασάρας, μέλος της Επιτροπής Διαιτησίας της UEFA και αρχιδιαιτητής στη Ρουμανία.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Που οδηγείται η μάχη της κορυφής στο πιο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα της τελευταίας εικοσαετίας - Σχολιάζουν ο προπονητής Γιάννης Πετράκης και ο δημοσιογράφος Γιώργος Μπούζος. 

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ: Τι κρύβουν τα αθλητικά δικαστήρια - Στο studio ο αντιπρόεδρος του ΙΔΕΑΔ Γιώργος Παναγόπουλος και η δημοσιογράφος Μαίρη Μπενέα. 

36 χρόνια "Δίκη", με όλο το αθλητικό παρασκήνιο 

Σήμερα, στις 9 το βράδυ, ζωντανά, στην υβριδική τηλεόραση του Open. Και σε μαγνητοσκόπηση, μετά τα μεσάνυχτα, στο Ανοιχτό Κανάλι.

Κυριακή 26 Νοεμβρίου 2023

Άρπαξε την ευκαιρία απ' τα μαλλιά

Ο Άρης άλλαξε τα δεδομένα της κορυφής.

Εκμεταλλευθηκε στο έπακρο το δώρο του Μπρινιόλι, αποσυντόνισε τον (καλό μέχρι τότε) Παναθηναϊκό και πήρε μια πολύ μεγάλη νίκη. 

Περί ντροπής

Αν ο Τ.Μπαλτάκος θεωρεί ντροπή για το ελληνικό ποδόσφαιρο που σφυρίζουν ξένοι διαιτητές, τότε ο ίδιος ως πρόεδρος της ΕΠΟ πρέπει να ντρέπεται δύο φορές. 

Θα έλειπε;

Στο μοίρασμα των ειδών εστίασης ήταν και ο πατέρας.

Ο πρόεδρος της ΕΠΣ Πειραιά Γιάννης Σπάθας. 

Δεν κόστισε

Μοιράζει ευχαριστίες ο ταμίας της ΕΔ/ΟΔΠΕ Μ.Γαρεφαλάκης. 

Στους αδελφούς Ηλ. & Β.Σπάθα που μοίρασαν είδη εστίασης στους συνέδρους.

Δεκατρείς όλοι κι όλοι αυτοί που υπερψήφισαν την πρόταση του προεδρείου.  

Πήρε αυτό που ήθελε

Αν και εμφανώς ανώτερη η ΑΕΚ, έπαιξε με τη φωτιά στα Γιάννενα. 

Όμως τελικά δεν κάηκε. 

Στο πουθενά

Επίτευγμα Μπαλτάκου: Εξελέγη ως κοινής αποδοχής και θα αποχωρήσει πλήρως απομονωμένος. 

Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023

Ετοιμοπόλεμος

Ο ΠΑΟΚ επιβεβαίωσε τη φόρμα του και συνέτριψε τον Πανσερραϊκό. 

Τώρα το μυαλό του Λουτσέσκου είναι δικαίως στη Φρανκφούρτη. 

Τον γλίτωσε πάλι από φουρτούνα

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε να χάνει νωρίς στο Καραϊσκάκη, αλλά ο Φορτοϋνης είχε τη λύση. 

Ο Παναιτωλικός δεν φοβήθηκε το ματς και είναι βέβαιο ότι σύντομα θα εγκαταλείψει τη βάση του βαθμολογικού πίνακα. 

70plus

Και κομματική πίεση στον Ι.Βρούτση για την κατάργηση των ορίων ηλικίας στις αθλητικές ομοσπονδίες. 

Κοντεύει να συμφωνήσει και ο άφαντος (λόγω κακών χειρισμών στις αυτοδιοικητικές εκλογές) Λ.Αυγενάκης! 

Απορία

Ο πρόεδρος ομάδας της SL2 που απείλησε διεθνή διαιτητή γιατί στράφηκε εναντίον και προέδρου ΠΑΕ της SL1; 

Στα μπατζάκια τους

Αποκλείεται ο Φωτιάς να τηλεφώνησε στον Τσιριγώτη. 

Στην ΚΕΔ δεν το πιστεύουν με τίποτα. 

Η ιστορία επαναλαμβάνεται (όχι ως φάρσα)

Επανέρχεται ο μπαμπούλας της ESL.

Με 6 αγγλικές ομάδες να βάζουν σε νέες ανησυχίες την UEFA. 

Μονά-ζυγά δικά του

Πολυάσχολος δημοτικός υπάλληλος τις καθημερινές στην πατρίδα του ο Φρόιντφελντ. 

Τα Σαββατοκύριακα; 

Γιατί δεν έκανε τον κόπο να έρθει στο σεμινάριο της Ξάνθης; 

Ήθελε να γιορτάσει τα γενέθλιά του στη Σουηδία! 

Λιγότεροι

Ψάχνονται στη Λίγκα για την υπόθεση της ελληνικής εκδοχής του διεθνούς κυκλώματος παράνομου στοιχηματισμού. 

Φοβούνται μήπως το πρωτάθλημα μείνει κολοβό, μετά την άσκηση ποινικών διώξεων και την ταυτόχρονη πειθαρχική διερεύνηση. 

Μαζεύτηκε

Σταθερός (όπως πάντα) στις θέσεις του ο Μπαλτάκος. 

Αναθεωρεί για Πογέτ και οσονούπω θα αρχίσει να τον αποθεώνει. 

Φέξε μου και γλίστρησα

Προεδρική ενημέρωση για Φρόιντφελντ: Είναι δημοτικός υπάλληλος στη Σουηδία και προσπαθεί να τακτοποιήσει τα επαγγελματικά του ζητήματα ώστε να έρθει τέλη Δεκεμβρίου στην Ελλάδα! 

Όπου φύγει-φύγει

Πήρε χαμπάρι ο Πογέτ τι ετοιμάζει ο Μπαλτάκος την Τρίτη και ήδη "φλερτάρει" με τους Ιρλανδούς. 

1-0

Πρώτη νίκη της SL2 στην αντιδικία με την ΕΡΤ. 

Κέρδισε τα ασφαλιστικά για το bonus των 600.000 ευρώ. 

Προς αλλαγή σκυτάλης

Το αίτημα των "11" για απόλυση του Κλάτενμπεργκ προμηνύει εξελίξεις στη Λίγκα. 

Ειδικά μετά τις επιστολές του προέδρου της, οι οποίες δεν έχουν την έγκριση της πλειοψηφίας. 

Και παρκαδόρος

Έξαλλοι οι πρόεδροι των Ενώσεων με τη διαχείριση των θέσεων πάρκινγκ στο γήπεδο, πριν τον αγώνα Ελλάδας-Γαλλίας.

Ποιος λέτε να τα έκανε μπάχαλο;

Ο πρόεδρος! 

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023

Το βιολί-βιολάκι

Την επόμενη Τρίτη συνεδριάζει η ΕΕ της ΕΠΟ. 

Και ο πρόεδρος σχεδιάζει να βάλει θέμα αλλαγής προπονητή! 

Κουίζ

Ποιος δικηγόρος λέει με στόμφο αριστερά και δεξιά ότι είχε ασκούμενο στο γραφείο του, τον υιό εισαγγελέα που ασχολείται με ποδοσφαιρικές υποθέσεις; 

REFEREE CODE: Πέρασε τη γραμμή;

Ο Αριστομένης Κουτσιαύτης αναλύει την επίμαχη φάση του αγώνα Ελλάδας-Γαλλίας: https://youtu.be/fmlSGHZh9dM

Χωρίς κύπελλο 6-7/12

Η ΕΛ.ΑΣ. και επισήμως δήλωσε ότι αδυνατεί να αστυνομεύσει αθλητικούς αγώνες στις 6 & 7 Δεκεμβρίου. 

Οπότε οι αγώνες κυπέλλου Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός και ΑΕΚ-Άρης αναβάλλονται. 

Ρυθμοί χελώνας

Το ζήτημα δεν είναι να ανοίγουν δικογραφίες για τη διαφθορά στο ποδόσφαιρο και τον παράνομο στοιχηματισμό. 

Να κλείνουν κιόλας. 

Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

Βγαλμένη απ' το 2004

Η Εθνική δεν φοβήθηκε τη Γαλλία, πέτυχε δύο γκολ μέσα σ' ένα πεντάλεπτο και πήρε την ισοπαλία. 

Απέδειξε ότι μπορεί να σταθεί απέναντι ακόμη και σε μια ποδοσφαιρική υπερδύναμη. 

Του χρόνου

Αναμενόμενη "πόρτα" του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στην ΕΠΟ. 

Ο αγώνας,κυπέλλου Παναθηναίκού-Ολυμπιακού δεν πρόκειται να διεξαχθεί στις 6 Δεκεμβρίου. 

Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει άλλη ανοιχτή ημερομηνία εντός του έτους. 

ΣΠ.ΚΑΠΡΑΛΟΣ στη "ΔΙΚΗ": «Το ελληνικό κράτος ξοδεύει τα λιγότερα για τον αθλητισμό από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα»

Στη «Δίκη στο Open» φιλοξενήθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ) Σπύρος Καπράλος και μίλησε για όλα τα θέματα που ταλανίζουν τον ελληνικό αθλητισμό, από τα οικονομικά μέχρι τα προβλήματα στις εγκαταστάσεις και το κλείσιμο του ΟΑΚΑ.

Αναλυτικά όσα είπε ο Σπύρος Καπράλος:

Αρχικά, ο κ. Καπράλος μίλησε για το ποδόσφαιρο στο εξωτερικό: «Στο εξωτερικό ισχύουν διαφορετικά πράγματα για το ποδόσφαιρο. Αυτό που πρεσβεύω εγώ είναι ο ρόλος που παίζει στη ζωή ο αθλητισμός, είναι για να ενώνει τους ανθρώπους και όχι να τους χωρίζει, να γίνεται πόλεμος για όλα αυτά τα πράγματα. Στην Αγγλία, οι ιδιοκτήτες των ομάδων έλεγαν ότι το Σαββατοκύριακο γίνεται πόλεμος, αλλά από τη Δευτέρα μέχρι την Παρασκευή είμαστε όλοι μαζί για να βρούμε τρόπους για να βελτιώσουμε το προϊόν μας. Γιατί πρέπει να κερδίσουμε στο τέλος, για να μπορούμε να πουλήσουμε την ομάδα μας κάποια στιγμή αργότερα σε άλλους επενδυτές, μπήκαν πολλοί Αμερικανοί στο αγγλικό ποδόσφαιρο και μπορεί οι οπαδοί των ομάδων να μην το θέλαν αυτό αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Οι ομάδες είναι εταιρίες».

Για το Ολυμπιακό Μουσείο στη Θεσσαλονίκη, που ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Στέλιος Αγγελούδης πρωτοστάτησε στη δημιουργία του: «Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο κ. Αγγελούδης το αγαπάει αυτό το μουσείο και κάνει οτιδήποτε μπορεί για να το κρατήσει σε ζωή, να αυξήσει τα εκθέματά του και εμείς σαν Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή στηρίζουμε όχι μόνο αυτό αλλά και άλλα μουσεία όπως στην Αρχαία Ολυμπία, όπως και το τελευταίο μουσείο που έγινε στο Golden Hall».

Τι κάνει η ΕΟΕ για το ποδόσφαιρο: «Δεν κάνουμε και πολλά πράγματα γιατί δυστυχώς δεν έχουμε καταφέρει ποτέ να προκριθεί η ομάδα μας σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Πάντα αποκλειόμαστε και εκτός από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, ποτέ δεν είχαμε ομάδα, ούτε ανδρική ούτε γυναικεία. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες μετέχουν αθλητές κάτω των 23 ετών και νομίζω πάντα είχαμε καλές ομάδες στους νέους που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν την πρόκριση. Δυστυχώς δεν τα έχουμε καταφέρει καθόλου άρα κι εμείς δεν μπορούμε να ενισχύσουμε κι εμείς την Ελλάδα.

Πιστεύω ότι το 2004 ήταν μια χρονιά σταθμός γενικά για τον ελληνικό αθλητισμό. Στο ποδόσφαιρο είχαμε τη μεγαλύτερη επιτυχία της Εθνικής μας ομάδας, κερδίσαμε το Euro, υποδεχτήκαμε την ομάδα σε ένα κατάμεστο Καλλιμάρμαρο γιατί όλοι αναγνώρισαν το μεγάλο εκείνο επίτευγμα. Παράλληλα, εκείνη τη χρονιά αργότερα έγινε το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, γιατί και οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 ήταν ένα τεράστιο γεγονός με μεγάλη επιτυχία. Πάντα γίνονται και λάθη αλλά σε ένα τόσο γιγαντιαίο γεγονός που είχαμε να κάνουμε από το 1896, ήταν πολύ σημαντικό, με επιτυχία και στο τέλος μας ζήτησαν συγγνώμη οι ξένοι γιατί είδαν ότι πραγματικά κάναμε καταπληκτικούς Ολυμπιακούς Αγώνες, ακόμα και τώρα μιλάνε για το μεγάλο επίτευγμα της Ελλάδας. Ασφαλώς θα έπρεπε να είχαμε λιγότερες κατασκευές από μπετόν αλλά έμαθαν όλοι οι διοργανωτές από λάθη και δικά μας και άλλων. Αλλά να μην βλέπουμε πάντα το αρνητικό και να δούμε την επιτυχία που είχαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες αλλά και το ελληνικό ποδόσφαιρο.

Και θέλουμε αυτά τα δύο να τα «παντρέψουμε», να κάνουμε μια μεγάλη εκδήλωση στο Καλλιμάρμαρο τον Ιούνιο του 2024, γιορτάζοντας τα 20 χρόνια και των δύο ώστε να έχουμε την ευκαιρία να τιμήσουμε και τους πρωταγωνιστές αλλά και όλους τους ανθρώπους που εργάστηκαν τότε σε αυτή τη διοργάνωση και να το κλείσουμε με μια μεγάλη συναυλία με τους καλλιτέχνες που ήταν και στην τελετή λήξης στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας. Θέλουμε να είναι ένα μεγάλο γεγονός, ανοιχτό για τον κόσμο για να γιορτάσει η Ελλάδα αυτό το πράγμα. Και μην ξεχνάμε ότι μερικές μέρες αργότερα θα γίνουν και οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι. Επομένως, πιθανώς να έχουμε και τους αθλητές που έχουν προκριθεί για το Παρίσι».     

Για τα προβλήματα στις εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά: «Η αλήθεια είναι ότι έχουν προβλήματα οι εγκαταστάσεις μας. Έχουν μειωθεί οι εγκαταστάσεις που έχουμε για τον ελληνικό αθλητισμό με τα διάφορα που έχουν γίνει. Υπήρχαν κλειστά γυμναστήρια τα οποία έχουν φύγει από τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, έχουν πάει στο μπάσκετ της ΑΕΚ, στο μπάσκετ του Παναθηναϊκού. Και στη Θεσσαλονίκη έχει προηγηθεί αυτό με τον Άρη και με τον ΠΑΟΚ αλλά με το μεγάλο έργο που γίνεται κάτω στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, οι εγκαταστάσεις στον Άγιο Κοσμά χάνονται κι αυτές για τον ελληνικό αθλητισμό. Υπάρχει και το θέμα της κακής συντήρησης που γίνεται στα περισσότερα κλειστά γυμναστήρια της χώρας, ανάλογα ποιος είναι ο ιδιοκτήτης, σε άλλα είναι το κράτος, σε άλλα είναι οι δήμοι, σε άλλα και οι δυο τους.

Η εξήγηση είναι όπως όταν φτιάχνουμε ένα πολύ ωραίο σπίτι και μετά δεν πληρώνουμε χρήματα για να το συντηρήσουμε, το ίδιο κάνει και το κράτος. Για τον Άγιο Κοσμά, είναι θέματα συντήρησης, ασφάλειας, να έχουν αστυνόμευση οι εγκαταστάσεις για μην μπαίνουν να κλέβουν, είναι πάρα πολλά πράγματα. Και στο ΟΑΚΑ έχουν μπει και κλέψει πάρα πολλά πράγματα. Είναι ένα μεγάλο θέμα που το λέω στον εκάστοτε υπουργό Αθλητισμού: συντηρήστε τις εγκαταστάσεις. Έχει… μαλλιάσει η γλώσσα μου. Κάθε χρόνο το λέω γιατί είναι πολύ σημαντικό. Εδώ στο σπίτι σου αν δεν βάψεις μετά από χρόνια βγαίνουν υγρασίες.

Τουλάχιστον, ο κ. Βρούτσης αντέδρασε πολύ γρήγορα, ακαριαία, και είπε ότι θα δοθούν περισσότερα χρήματα στο ΟΑΚΑ για να γίνουν συντηρήσεις. Σε λίγο καιρό θα δούμε αν θα γίνουν γιατί αυτή τη στιγμή στο κλειστό ΟΑΚΑ προπονείται η Εθνική ομάδα του στίβου. Εκεί έχουν παλιώσει τα κλιματιστικά, τον χειμώνα κάνει κρύο, το καλοκαίρι κάνει πάρα πολλή ζέστη, μπαίνουν υγρασίες, και μέσα δεν είχαν αλλάξει από το 1997 και το 2004 τα στρώματα που χρησιμοποιούν οι αθλητές για το άλμα εις ύψος και το άλμα επί κοντώ όπως και ο κλωβός για τις ρίψεις. Τελικά αυτά τα συγκεκριμένα τα οποία δεν άλλαξε ποτέ το κράτος, ούτε και ο ΣΕΓΑΣ ο οποίος χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή το γυμναστήριο, αποφάσισε για πρώτη φορά η ΕΟΕ να μπει, να τα αγοράσει, να τα διαθέσει ώστε οι αθλητές μας να μην κινδυνεύουν να τραυματιστούν. Όπως στο παρελθόν έγινε με τον Φιλιππίδη επειδή ο διάδρομος στο ταρτάν είχε χαλάσει. Και νομίζω θα φτιαχτεί το ταρτάν για να μην κινδυνεύει να τραυματιστεί ο Τεντόγλου, για να μην πηγαίνουν οι αθλητές μας στο εξωτερικό για προετοιμασίες, για να μπορούμε να έχουμε μια αξιοπρεπή προετοιμασία των αθλητών μας».

Συνεχίζοντας, ο κ. Καπράλος δήλωσε: «Εμείς βοηθάμε τις ομοσπονδίες εμπράκτως. Δηλαδή σε μια χρονιά η οποία είναι η προηγούμενη πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ήδη η ΕΟΕ έχει διαθέσει γύρω στα 2 εκατ. ευρώ για τους συγκεκριμένους αθλητές της προολυμπιακής ομάδας για να πάνε να προετοιμαστούν και να αγωνιστούν σε διάφορους αγώνες για να πάρουν την πρόκριση. Όλα αυτά όταν ο ετήσιος προϋπολογισμός της ΕΟΕ, τα λεφτά που παίρνει από το κράτος είναι 480.000 ευρώ. Τα υπόλοιπα τα έχουμε από χορηγίες, από την αξιοποίηση των περιουσιακών μας στοιχείων, τα έχουμε φέρει από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ), από τις ευρωπαϊκές Ολυμπιακές Επιτροπές. Προσπαθούμε από παντού να φέρουμε χρήματα τα οποία πηγαίνουν στις εθνικές μας ομάδες. Προσπαθούμε να βγάλουμε κι από τη μύγα… ξύγκι. Δηλαδή μετέχουμε και σε όλα τα ευρωπαϊκά προγράμματα που υπάρχουν, λέγονται Erasmus Plus, μετέχει και η Ελλάδα και μπορούμε σε ορισμένα προγράμματα να παίρνουμε χρήματα που μένουν στην ΕΟΕ».

Πόσα χρήματα παίρνει ο ίδιος: «Ο πρόεδρος αλλά και όλο το συμβούλιο της ΕΟΕ είναι εθελοντές. Δεν παίρνουμε ούτε ένα ευρώ, ούτε για τις συνεδριάσεις. Εγώ έχω ορισμένες αμοιβές, είναι αυτές από τις ευρωπαϊκές Ολυμπιακές Επιτροπές που είμαι πρόεδρος. Και οι αμοιβές αυτές, που το έχω κάνει γνωστό και στην ΕΟΕ και στους αθλητές μας, πηγαίνουν στους αθλητές μας». 

Για την απουσία της πολιτείας από τον αγώνα των αθλητών: «Δε θα απαντήσω για λογαριασμό της πολιτείας, θα απαντήσω για το τι κάνουμε εμείς. Όταν ο συνολικός προϋπολογισμός από την πολιτεία είναι 480.000 ευρώ και αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 10% του συνολικού προϋπολογισμού της ΕΟΕ, καταλαβαίνεται ότι κι εμείς είμαστε από τις επιτροπές που παίρνουν τα λιγότερα χρήματα σε όλη την Ευρώπη. Έχουμε παράπονο αλλά τρέχουμε για να δώσουμε και να βρούμε πόρους για να βοηθήσουμε τους Έλληνες αθλητές. Και το πετυχαίνουμε. Παίρνουμε λιγότερα κι από μικρότερες χώρες που δε θέλω να πω ποιες είναι. Το 2008 η ΕΟΕ έπαιρνε από το κράτος 12 εκατ. ευρώ και τώρα παίρνει 480.000 ευρώ. Και τα χρήματα που παίρνει γενικά ο ελληνικός αθλητισμός είναι πολύ λίγα σε σχέση με τον ετήσιο προϋπολογισμό του ελληνικού κράτους. Και είναι κάτι που πιστεύω ότι η πολιτεία θα διορθώσει και πρέπει να το κάνει. Το πιστεύω γιατί νομίζω ότι ο πρωθυπουργός αγαπάει τον αθλητισμό και έχει δώσει έμπρακτα σημάδια ότι θέλει να διορθωθούν τα πράγματα. Ακόμα και για το ΟΑΚΑ και για πολλές αθλητικές εγκαταστάσεις με παρεμβάσεις του πρωθυπουργού λύνονται διάφορα θέματα».

Τι χάνει ο ελληνικός αθλητισμός με το κλείσιμο του ΟΑΚΑ: «Για ένα διάστημα έχει σταματήσει να λειτουργεί το κεντρικό στάδιο γιατί από κάτω η εγκατάσταση που χρησιμοποιείται ως προπονητήριο για το χάντμπολ και για άλλα αθλήματα συνεχίζει να λειτουργεί. Ασφαλώς είναι ένα μεγάλο πλήγμα στο κύρος της χώρας, ένα μεγάλο πλήγμα εκεί που έγιναν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004, σήμερα, λιγότερα από 20 χρόνια μετά, να μιλάμε ότι υπάρχουν στατικά προβλήματα, και όλοι ξέρουμε ότι δεν είχε γίνει καθόλου συντήρηση όλα αυτά τα χρόνια. Και χωρίς συντήρηση, επόμενο είναι, κάποια στιγμή, να πέσει στο κεφάλι μας. Όσον αφορά τη μελέτη του ΤΕΕ που ανέλαβε μετά την αρχική και το σοκ που πάθαμε όλοι ότι θα κλείσει το ΟΑΚΑ, δεν ξέρω τι είπαν οι μελετητές αλλά το γήπεδο λειτούργησε απρόσκοπτα για 19 χρόνια. Όταν όμως ο υπουργός παίρνει στα χέρια του μια τέτοια μελέτη δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο από το να το κλείσει.

Αν η απομάκρυνση του στεγάστρου Καλατράβα λύσει το πρόβλημα: «Δεν το γνωρίζω. Θέλω να πιστεύω ότι δε θα χρειαστούν μεγάλες διορθωτικές παρεμβάσεις. Σίγουρα θα χρειαστεί να ξοδευτούν χρήματα αλλά αυτό έπρεπε να γίνεται κάθε χρόνο. Κάι όχι μόνο για το κυρίως στάδιο αλλά και για το ποδηλατοδρόμιο, τα κολυμβητήρια και το κλειστό γήπεδο που βάζει νερό λόγω της υγρασίας και όλες τις εγκαταστάσεις. Είναι δυνατόν να προπονούνται οι αθλητές και να στάζει; Μου το είπαν οι αθλητές, είναι αδιανόητο. Αλλά νομίζω ότι επειδή έχει γίνει πολλή φασαρία, και με την παρέμβαση του κ. Βρούτση, ότι αυτό το πράγμα θα διορθωθεί και ότι οι αθλητές μας αυτόν τον χειμώνα θα έχουν κλιματιστικά για να μην παγώνουν μέσα στον χώρο και θα σταματήσει αυτό το πράγμα».

Για το ότι χάθηκε το εγχειρίδιο του στεγάστρου Καλατράβα: «Θα τους το έδινε ο Καλατράβα. Αλλά πολλοί υπουργοί έχουν περάσει και όλοι ξέρανε ότι δεν συντηρείται το ΟΑΚΑ. Δεν είναι νέο».

Για ποιον λόγο έπεσε το «ψαλίδι» από την πολιτεία προς την ΕΟΕ: «Ο κάθε υπουργός κρατάει την παράδοση. Από τότε που είμαι στον αθλητισμό, όλοι οι εκάστοτε υπουργοί προέρχονταν από διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας, ξόδευαν χρήματα για να φτιάξουν εγκαταστάσεις ή να κάνουν εκδηλώσεις στον τόπο από τον οποίο προέρχονται. Όσον αφορά τα χρήματα για τον ελληνικό αθλητισμό, έχουν γενικά μειωθεί. Άλλα χρήματα υπήρχαν την εποχή του 2004 και συνεχίστηκαν μέχρι το 2008, νομίζω ότι οι προκάτοχοί μου τα χρησιμοποίησαν, τα έδωσαν στις ομοσπονδίες, νομίζω ότι και αυτές σε πολλές περιπτώσεις τα ξόδεψαν αλόγιστα, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην έχουμε περισσότερα μετάλλια αλλά να φθίνουν σε αριθμό. Είχαμε πολύ λίγα και στο Πεκίνο, και στο Λονδίνο, και από εκεί και πέρα μετά την οικονομική κρίση ορθοποδήσαμε, φτιάξαμε τα προγράμματα, το «Υιοθετήστε έναν αθλητή» που βρήκαμε ιδιώτες χορηγούς για να βοηθήσουν τους αθλητές γιατί πολλοί ήταν σε απόγνωση και η ΕΟΕ μπόρεσε και δημιούργησε καινούριες πηγές εσόδων για να μπορεί να συνεχίσει να βοηθάει τους αθλητές. Ναι, η πραγματικότητα είναι ότι είναι πολύ λιγότερα τα χρήματα, τα χρησιμοποιούμε πολύ καλύτερα, σήμερα για να δώσουμε χρήματα για την ολυμπι9ακή προετοιμασία δεν τα δίνουμε κατευθείαν στον ΣΕΓΑΣ. Λέμε «ΣΕΓΑΣ, θα πάρεις αυτά τα χρήματα βάσει του προγράμματος που μας έχεις δώσει και θα πάνε τόσα για τη Στεφανίδη, τόσα για την Κυριακοπούλου, τόσα για τον Τεντόγλου για να πάνε για προετοιμασία», ονοματισμένα και για τα χρήματα που δίνουμε στέλνουμε κόπια σε όλους τους αθλητές για να ξέρουνε ακριβώς τι δίνει η ΕΟΕ για τη δική τους προετοιμασία. Και αυτό έχει βοηθήσει πολύ».

Για τους ελέγχους στις αθλητικές ομοσπονδίες: «Θέλω να πιστεύω ότι δεν υπάρχουν κλέφτες. Τα χρήματα έχουν μειωθεί τόσο πολύ που δεν επαρκούν παρά να καλύψουν τις διοικητικές ανάγκες, δηλαδή τις ανάγκες προσωπικού, και μένουν ελάχιστα χρήματα για τον πραγματικό αθλητισμό. Σήμερα τα χρήματα που παίρνουν οι ομοσπονδίες, εκτός από ελάχιστες, είναι πάρα πολύ λίγα και καλύπτουν μόνο τα διοικητικά τους έξοδα, τις λειτουργικές δαπάνες. Τι να κλέψει κάποιος; Τη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ ή τη μισθοδοσία του προσωπικού που πρέπει πρώτα να τη δίνει γιατί αλλιώς θα πάει φυλακή ο πρόεδρος της ομοσπονδίας. Νομίζω ότι δε θα υπάρξουν αποτελέσματα.

Από την άλλη, όταν είπα ότι ξοδεύαν αλόγιστα, εννοούσα ότι επειδή το κράτος τους έδινε εύκολα χρήματα και ειδικά σε όσους στηνόταν έξω από το γραφείο του κάθε υπουργού Αθλητισμού, τότε αυτοί δεν είχαν κανέναν λόγο να κάνουν προσπάθεια να φτιάξουν τμήματα μάρκετινγκ για να μπορέσουν να φέρουν και χρήματα από τον ιδιωτικό τομέα. Κάτι που γίνεται στο εξωτερικό όπου δεν υπάρχει ομοσπονδία που να μην έχει τους δικούς της χορηγούς, να μην έχει δημιουργήσει δικά της έσοδα. Εδώ αναγκάστηκαν πολλές ομοσπονδίες και το έχουν κάνει. Όχι όμως στον βαθμό που έπρεπε γιατί υπάρχουν ορισμένα αθλήματα που είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να βρεις και να φέρεις χορηγούς. Όμως, άλλα αθλήματα δεν νοείται να μην έχουν χορηγούς και να μην βγαίνουν από αυτές τις χορηγίες».

Αν η κρατικοδίαιτη αντίληψη για τον αθλητισμό ξεπεράστηκε εξ’ ανάγκης: «Η ανάγκη έχει οδηγήσει πολλούς να δημιουργήσουν έσοδα. Ας πούμε, ο μαραθώνιος της Αθήνας δημιουργεί σημαντικά έσοδα για τον ΣΕΓΑΣ τα οποία παλιά ήταν πολύ λιγότερα. Με τα χρόνια, με τις χορηγίες και με τα δικαιώματα συμμετοχής, έχουν φέρει έσοδα. Και άλλες ομοσπονδίες έχουν δημιουργήσει έσοδα, στους αγώνες, με τα δελτία αθλητών, με τις μεταγραφές. Αναγκάστηκαν. Άμα δεν έχεις χρήματα για να κάνεις τον πραγματικό αθλητισμό που χρειάζεσαι;»

Αν η Ελλάδα καταφέρει να έχει τριψήφιο αριθμό αθλητών στο Παρίσι: «Φοβάμαι πως όχι. Αλλά αυτό εξαρτάται από το αν καταφέρουμε και προκριθούμε στα ομαδικά αθλήματα που έχουμε ελπίδες, το μπάσκετ, το πόλο γυναικών και ίσως και την ομάδα της καλλιτεχνικής κολύμβησης, που είναι 8 αθλήτριες, όπως την ομάδα της ρυθμικής γυμναστικής, του ανσάμπλ, που πάντα είχαμε μια καλή παρουσία αλλά στους δύο τελευταίους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν καταφέραμε να πάμε. Ελπίζω έστω και στην ύστατη στιγμή να καταφέρουμε να προκριθούμε».

Αν θα καταφέρουν οι Έλληνες αθλητές να αντιπαρέλθουν τις αντιξοότητες: «Η αλήθεια είναι ότι οι Έλληνες διαιτητές, παρόλο που έχουν να ζηλέψουν πολλά από τους άλλους αθλητές άλλων χωρών, τα καταφέρνουν πάρα πολύ καλά. Ήμουν στην Πορτογαλία, μια χώρα που είναι σαν την Ελλάδα, και μιλήσαμε για όλα τα θέματα του αθλητισμού της. Δύο πράγματα μου έκαναν εντύπωση. Πρώτον, ότι θυμούνται ακόμα ότι τους κερδίσαμε δύο φορές μέσα στην Πορτογαλία στο Euro 2004. Μου το είπε μέχρι και η αντιπρόεδρος της κυβέρνησης τους. Δεύτερον, πήγα στο προπονητικό κέντρο για τον υψηλό αθλητισμό. Πραγματικά, ζήλεψα. Γιατί είδα εγκαταστάσεις πολύ καλά συντηρημένες για πάρα πολλά αθλήματα και μάλιστα όχι ξοδεύοντας πάρα πολλά χρήματα. Ρώτησα ποιος είναι ο προϋπολογισμός αυτού του αθλητικού κέντρου και μου είπαν 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο, από τα οποία τα 2 εκατ. τα εισπράττουν από τους διάφορους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν. Και είναι αθλητικό κέντρο όχι μόνο για τον υψηλό αθλητισμό αλλά όλοι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να πάνε να αθληθούν σε συγκεκριμένες ώρες και μέρες σε έναν υπέροχο χώρο, με πολύ πράσινο, αλλά εξυπηρετούνται πάρα πολλά αθλήματα».

Στη συνέχεια, ο κ. Καπράλος πρόσθεσε: «Με περηφάνια μπορώ να σας πω ότι είχα εξαιρετικές σχέσεις με τους υπουργούς τριών διαφορετικών κομμάτων γιατί δε χρειαζόταν να πάω να ζητήσω χρήματα. Ή έστω όταν πήγαινα να ζητήσω και έλεγα ότι αυτά τα απαιτούμε, όπως φέτος που δεν είχαμε πάρει ούτε ένα ευρώ μέχρι πριν από τρεις μέρες, Σε προολυμπιακή χρονιά, δεν πήραμε ούτε αυτές τις 480.000 ευρώ που τις πήραμε την περασμένη Παρασκευή (17/11). Αλλά η μεγαλύτερη απογοήτευση για μένα ήταν ότι πήραμε επιστολή από τις υπηρεσίες του κράτους που έλεγε «αφού έχετε χρήματα στον λογαριασμό σας, γιατί ζητάτε αυτά τα χρήματα;» Δηλαδή, ήθελαν να μας τιμωρήσουν επειδή έχουμε φέρει χρήματα και έχουμε κάνει οικονομικά ανεξάρτητη την ΕΟΕ και βοηθάμε τους αθλητές μας χωρίς να χρειάζεται να περνάμε από τις υπηρεσίες του κράτους. Αλλά το ελάχιστο το ζητήσαμε και το απαιτήσαμε». Δηλαδή, αντίληψη γιατί έχουμε χρήματα, γιατί κάνουμε σωστή διαχείριση, έχουν μειωθεί τα έξοδα της ΕΟΕ, μειώσαμε το προσωπικό μας, κάναμε όλες αυτές τις ενέργειες και αξιοποιήσαμε το Καλλιμάρμαρο, τα διάφορα κτίρια που έχει η ΕΟΕ και τα νοικιάσαμε, αξιοποιήσαμε ό,τι πόρους μπορείτε να φανταστείτε από το εξωτερικό και πήραμε και περισσότερα χρήματα από τη ΔΟΕ. Και η ΕΟΕ δεν έχει πληρώσει κανένα από τα ταξίδια μου γιατί λείπω τον μισό χρόνο στο εξωτερικό, μου τα καλύπτουν οι διεθνείς οργανισμοί στους οποίους είμαι, και η ΔΟΕ και η Ευρωπαϊκή Ολυμπιακή Επιτροπή. Κανένας δεν αμείβεται, ούτε τα οδοιπορικά τους. Και ευτυχώς έχουν μπει κι άλλοι συνάδελφοι και βοηθάνε σε αυτήν την προσπάθεια γιατί παλιά ήμουν μόνος μου. Και αυτό βοηθάει πάρα πολύ. Και γι αυτό μπορέσαμε και είχαμε χρήματα και αλλάξαμε τα φώτα στο Καλλιμάρμαρο».

Αν καλώς δίνονται τα κίνητρα στους Έλληνες αθλητές για μία θέση στο δημόσιο και αν αυτό «υποδαυλίζει» πιθανές περιπτώσεις ντόπινγκ: «Πρώτον, πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν κίνητρα στον αθλητισμό, ειδικά στους νεότερους αθλητές να τους δίνεται η δυνατότητα να παίρνουν μόρια για να μπαίνουν σε ανώτατες σχολές, και όχι μόνο στις σχολές φυσικής αγωγής αλλά σε όποια σχολή θέλουν. Εάν δεν μπορούν να τα καταφέρουν αργότερα, θα τους αποβάλλει το σύστημα. Αλλά γιατί να μη δώσεις τη δυνατότητα σε ένα νέο παιδί να γίνει γιατρός, δικηγόρος κλπ. εφόσον είναι καλός αθλητής, ξοδεύει πάρα πολύ χρόνο, τιμάει τη χώρα με τις επιτυχίες που έχει. Αλλιώς οι γονείς σταματάνε τα παιδιά σε κάποια ηλικία για να πάνε φροντιστήριο και να δώσουν εξετάσεις στο πανεπιστήμιο.

Δεύτερον, είμαστε κατά του ντόπινγκ και θέλουμε να τιμωρούνται παραδειγματικά όσοι έχουν πάρει απαγορευμένες ουσίες. Και είναι χρέος και υποχρέωση της πολιτείας να κάνει αυτούς τους ελέγχους και μάλιστα να δημοσιοποιεί και τα αποτελέσματα. Το ξέρετε ότι δεν μας δίνουν τα αποτελέσματα ποιοι έχουν πιαστεί; Και μπορεί εμείς να χρειάζεται να τους δίνουμε χρήματα για να πάνε να προετοιμαστούν για τους Ολυμπιακούς ενώ ξέρουμε ότι είναι θα είναι τιμωρημένοι; Η ΕΟΕ έπρεπε να είναι ο πρώτος φορέας που παίρνει τα αποτελέσματα και να ξέρει να σταματήσει να χρηματοδοτεί. Ακόμα με τα προσωπικά δεδομένα, δεν γίνεται η ΕΟΕ να μην παίρνει τα αποτελέσματα αυτών των ελέγχων. Και όσον αφορά όσους παίρνουν διακρίσεις και μπαίνουν στις Ένοπλες Δυνάμεις κλπ. νομίζω ότι η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη ότι αν πιαστούν ντοπαρισμένοι τους αφαιρούνται όλα αυτά. Κι εγώ θα έλεγα ότι θα πρέπει να τους ζητούν και τα χρήματα με τα οποία τους έχει ενισχύσει η πολιτεία για να φτάσουν μέχρι τις επιτυχίες τους».

Τι του λένε οι ξένοι ηγέτες για την κατάσταση του αθλητισμού στην Ελλάδα: «Δε μου λένε τίποτα γιατί, πρώτα από όλα, σέβονται την Ελλάδα και ίσως σε πολλές περιπτώσεις δεν ξέρουν την πραγματική κατάσταση. Από την άλλη, ενθουσιάζονται γιατί βλέπουν τους Έλληνες αθλητές που είναι τόσο καλοί, που έχουν τόσο μεγάλες επιτυχίες σε πολλά αθλήματα και παραξενεύονται για το πώς έχουμε φτάσει τόσο ψηλά. Τώρα στο εξωτερικό μου έλεγαν για το ελληνικό θαύμα στη σκοποβολή. Έχουμε προκρίνει 5 αθλητές στη σκοποβολή που είναι σχεδόν το μάξιμουμ και λένε «πώς τα καταφέρατε και έχετε ξεπεράσει την Ιταλία που είναι μια παραδοσιακή δύναμη στη σκοποβολή».

Τι θα έκανε αν ήταν αυτός υπουργός Αθλητισμού: «Ευτυχώς δεν είμαι. Δε θέλησα ποτέ να μπω στην ενεργό πολιτική. Αλλά αν ήμουν υπουργός Αθλητισμού, κατ’ αρχάς θα διεκδικούσα, και με περισσότερα στοιχεία, περισσότερα χρήματα για τον αθλητισμό. Γιατί η Ελλάδα ξοδεύει λιγότερο για τον αθλητισμό, σαν ποσοστό του ΑΕΠ της από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι εύκολο να μαζέψει τα στοιχεία ο υπουργός και να πάει να τα παρουσιάσει. Δεύτερον, θα χρησιμοποιούσα ένα μέρος των χρημάτων για τη συντήρηση εγκαταστάσεων. Μπορεί να είχα μουρμούρες και γκρίνιες από τις ομοσπονδίες γιατί από ένα ταμείο έρχονται αυτά τα χρήματα. Αλλά θα χρησιμοποιούσα αυτά τα χρήματα γιατί πραγματικά αξίζουν οι αθλητές μας καλύτερες εγκαταστάσεις».

Αν του πρότειναν να κατέβει στην πολιτική: «Μου το πρότειναν. Και περισσότερα του ενός κόμματος. Και απάντησα ότι δεν είμαι κατάλληλος για να μπω στον πολιτικό χώρο. Ήμουν όμως για 6 μήνες την περίοδο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες όπου ο πρωθυπουργός με ονόμασε γενικό γραμματέα Ολυμπιακών Αγώνων. Αλλά μετά όταν μου είπε να συνεχίσω, του είπα ότι θα πάω στον ιδιωτικό τομέα εκεί που τον γνωρίζω και αναγνωρίζεται η δουλειά σου. Και όταν αναγνωρίζεται η δουλειά σου, σε αμείβουν και ανάλογα και μπορείς να κάνεις θαύματα».

Κλείνοντας, ο κ. Καπράλος έκανε ένα σχόλιο και για το ελληνικό ποδόσφαιρο: «Το σημαντικό είναι ότι οι ομάδες μας τα πάνε πολύ καλά στην Ευρώπη. Είναι σημαντικό για τη χώρα να μαζέψουν βαθμούς για να μπορούν να αγωνίζονται περισσότερες ομάδες και γιατί εκεί πραγματικά φαίνεται η αξία των ομάδων. Και το θεωρώ κατάντια αν στις 21 και 26 Μαρτίου λέμε αν θα κερδίσουμε το Καζακστάν ή το Λουξεμβούργο. Είναι ομάδες που παραδοσιακά ήταν πολύ πίσω μας και κερδίζαμε με 4-0, 5-0, 6-0. Άρα δεν θεωρώ ότι είναι τρομερή επιτυχία αν πάμε στο Euro κερδίζοντας αυτές τις ομάδες».  

Ν.ΦΛΕΚΚΑΣ στη "ΔΙΚΗ": «Ο Μπαλτάκος μου είπε ότι δεν θέλει οπαδική θύρα στην Εθνική»!

O επικεφαλής του «Γαλανόλευκου Φάρου», του μοναδικού συνδέσμου φίλων της Εθνικής ομάδας, Νίκος Φλέκκας μίλησε στη «Δίκη στο Open» για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύνδεσμος με την Ομοσπονδία.

Αναλυτικά όσα είπε ο Νίκος Φλέκκας:

Αρχικά: «Ταξιδεύω από το 2003 για την Εθνική. Είμαστε ο μοναδικός σύνδεσμος αναγνωρισμένος από την Ομοσπονδία. Η προσπάθειά μας ως «Φάρος» είναι να είμαστε πάντα κοντά στα παιδιά της Εθνικής Ελλάδας. Δυστυχώς, τα τελευταία τρία χρόνια αντιμετωπίζουμε τεράστια προβλήματα, μηδέν παρουσία, αλλά το καθήκον μας είναι να είμαστε κοντά στα παιδιά. Και όλο μας το είναι, ενώ είχαμε πει ότι θα σταματήσουμε γιατί όταν δε σε βοηθάνε και πρέπει να βγάζεις χιλιάδες ευρώ από την τσέπη σου, δεν μπορείς. Δεν τα έχω εγώ, δεν τα έχει ο «Φάρος». Όταν πηγαίνουμε στο εξωτερικό λέμε «παιδιά, δώστε μας 10 ευρώ για να μπορούμε να καλύψουμε κάποια έξοδα». Ο Τάσος ο τρομπετίστας είναι μεγάλη δύναμη, είναι ο 12ος παίκτης της Εθνικής, το 2004 η ΕΠΟ του ζήτησε να βοηθάει την Εθνική ομάδα, πήγε στο Euro, είναι πάντα μαζί και ξαφνικά τα τελευταία τρία χρόνια πρέπει να τα πληρώνουμε όλα εμείς. Δεν έχουμε δημιουργήσει ποτέ επεισόδια, εμείς είμαστε οικογενειάρχες. Αγάπη μας είναι η Εθνική ομάδα.

Το χειρότερο πράγμα που μου είπε ο πρόεδρος της ΕΠΟ είναι όταν φεύγαμε από την Ιρλανδία που έχουμε κερδίσει, ότι δε θέλει οπαδική θύρα όπως η Θύρα 13. Εμείς είμαστε αγνοί φίλαθλοι. Ήρθε ο κ. Μπαλτάκος, είδε το μουσείο και του είπα: «κ. πρόεδρε, εμείς είμαστε πάντα δίπλα στην ομοσπονδία γιατί αυτό είναι το καθήκον μας, και αυτό το μουσείο σε συνεργασία με την ΕΠΟ με κάποιον δήμο, να το φτιάξουμε στην Αθήνα γιατί εκεί είναι η δύναμη της Εθνικής». Όπως το είπα, μπήκε από το ένα αυτί και βγήκε από το άλλο και δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί. Εμάς η προσπάθειά μας είναι να βοηθήσουμε την Εθνική να πάει στο Euro 2024. Το αυριανό παιχνίδι δεν μας ενδιαφέρει, είναι βαθμολογικά αδιάφορο. Αλλά στις 21 και 26 Μαρτίου θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να δημιουργήσουμε μια κερκίδα για να βοηθήσουμε τα παιδιά γιατί όταν έχεις πάει τελευταία φορά στο Euro το 2012 και τελευταίο Μουντιάλ το 2014, 10 χρόνια είναι πίκρα. Αλλά ο «Φάρος» ήταν δίπλα».  

Για το μουσείο της Εθνικής στα Χανιά: «Η είσοδος είναι ελεύθερη. Είναι αγάπη, είναι χτισμένο εδώ και 12 χρόνια, ξεκίνησε ως μουσείο της Εθνικής Ελλάδας με 200 εκθέματα και τώρα έχει 4.500 φανέλες ξένων εθνικών ομάδων γιατί αυτό που πρεσβεύει και μας λέει η FIFA και η UEFA εμείς το κάνουμε πράξη. Έχω πάει σε 56 χώρες δίπλα στα παιδιά της Εθνικής. Ήμουν στα Φερόε που χάσαμε 2-1, δεν βρίσαμε ποτέ, είπαμε στα παιδιά «πάμε, συνεχίζουμε». Και αυτό θα πω και στα παιδιά τώρα. Έχουμε 7.000 μέλη σε όλο τον κόσμο, με αντιπροέδρους σε όλο τον κόσμο και σε όλη την Ελλάδα. Και για μένα το μεγαλύτερο συναίσθημα που παίρνω είναι όταν είμαι στις κερκίδες στο εξωτερικό, έχουμε μια τεράστια σημαία 25 επί 20 μέτρα, τη σηκώνουμε και τραγουδάμε τον εθνικό ύμνο. Δεν είμαι εθνικιστής, αγαπάω την Ελλάδα. Και για αυτά τα παιδιά θα είμαι πάντα δίπλα τους.

Για τα εκθέματα του μουσείου και την προσπάθεια για εύρεση περαιτέρω εκθεμάτων: «Δεν μας λείπει τίποτα, τα έχουμε όλα. Τα εκθέματα είναι μια δωρεά 70% από τα παιδιά και ένα 30% είναι αγορές. Και είπα αυτό το μουσείο να γίνει στην Αθήνα με συνεργασία του «Γαλανόλευκου Φάρου» και της ΕΠΟ. Ο Τάκης Νικολούδης μας έχει δώσει την πιο ιστορική φανέλα του μουσείου, αυτή του 1979, που με το γκολ του κόντρα στη Σοβιετική Ένωση η Εθνική προκρίθηκε στο Euro 1980. Το μουσείο έχει δύο αίθουσες, Η μία ονομάζεται 2004 προς τιμήν των παιδιών φυσικά, είναι ο μεγαλύτερος άθλος της Ελλάδας στο ποδόσφαιρο. Η άλλη ονομάζεται «Αλκέτας Παναγούλιας» γιατί έχω μάθει να σέβομαι την ιστορία της Εθνικής».

Τι ομάδα υποστηρίζει: «Δεν έχω ομάδα. Πατρίδα μου είναι η Ελλάδα. Χαίρομαι που όλες οι ελληνικές ομάδες πάνε καλά στην Ευρώπη, αυτό πρέπει να το χειροκροτάμε ως Έλληνες και να είμαστε περήφανοι και με όλο μου το είναι, όλοι μας στον «Γαλανόλευκο Φάρο» θα προσπαθήσουμε να πάει η Ελλάδα στο Euro 2024. Θα είμαστε τυχεροί ως Ελλάδα και ως πρόεδρος του «Γαλανόλευκου Φάρου» που θα βρούμε στις κερκίδες των γηπέδων της Γερμανίας πάρα πολλούς Έλληνες που αγαπάνε την Ελλάδα και θα φτιάξουμε φανταστικές κερκίδες για την Εθνική ομάδα. Εμείς αυτό είμαστε ο 12ος παίκτης της Εθνικής».

Τι τον ώθησε να φτιάξει τον «Γαλανόλευκο Φάρο»: «Έζησα το Euro 2004, ήμουν 35 μέρες στην Πορτογαλία, κανένας δεν περίμενε ότι η μικρή Ελλαδίτσα θα γίνει πρωταθλήτρια Ευρώπης. Είχαμε μια απίστευτη Εθνική, έναν απίστευτο προπονητή, δεν ενδιέφερε τότε τα παιδιά ποιος θα παίζει ενδεκάδα, και με αυτό το οικογενειακό κλίμα που είχανε, η Ελλάδα έγινε πρωταθλήτρια Ευρώπης. Εγώ την πρώτη μου φανέλα την πήρα το 2007 στην Κύπρο. Ο σύλλογος ιδρύθηκε στις 1 Ιουλίου 2004, στον ημιτελικό με την Τσεχία. Είχαμε πει τότε ότι καθήκον μας και υποχρέωση, είναι να είμαστε δίπλα σε αυτά τα παιδιά.

Ζω κάθε μέρα την ιστορία της Εθνικής γιατί μπορεί σε μια μέρα να έχω κάνει και 300 ξεναγήσεις σε κόσμο που έρχεται από όλα τα μέρη της Γης. Ζω το πρώτο γκολ του Kαραγκούνη με την Πορτογαλία, το γκολ του Καραγκούνη με τη Ρωσία. Είναι το πρώτο αξιοθέατο του νομού Χανίων, και στο Trip Advisor και στο Google Maps. Έρχεται κόσμος από όλα τα μέρη της Γης για να δει το μουσείο. Δεν είναι μόνο όμως Εθνική Ελλάδας. Γιατί έχω πει ότι έχω μαζέψει 500 φανέλες, έχω φτύσει αίμα, έχω δώσει πολύ χρήμα, και όταν κάποιος βλέπει τη φανέλα του Ρουμενίνγκε, του Κρόιφ, του Μαραντόνα, τρελαίνεται. Βλέπει τις φανέλες της χώρας του και λέει «πήγα στο μουσείο της Εθνικής Ελλάδας αλλά μέσα είδα απίστευτη ιστορία και για την εθνική ομάδα της χώρας μου». Έχω τη φανέλα του Άρι Χάαν του 1980, έχω και τις τρεις φανέλες του Euro 1980 που πήγε για πρώτη φορά η Ελλάδα».       

Κλείνοντας, ο κ. Φλέκκας έκανε μια παράκληση στην ΕΠΟ: «Έχω πάρα πολλά τηλέφωνα από όλα τα μέρη της Ελλάδας που ζητάνε να έρθουν να δουν τον αγώνα Ελλάδα-Γαλλία. Ανοίξτε κάποιες θύρες και δώστε έστω και την τελευταία στιγμή κάποια εισιτήρια. Και ΕΠΟ σημαίνει πρώτα Εθνική ομάδα και ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο. Εγώ ξέρω την ανακοίνωση της ΕΠΟ όπου είχε πει ο κ. Μπαλτάκος ότι αυτό που έγινε με την Ολλανδία που ήταν κλειστές οι θύρες γιατί δεν το επέτρεψε η Αστυνομία, δεν θα γίνει με τη Γαλλία. Δυστυχώς, ξαναγίνεται το ίδιο πράγμα»