Αθ.Τσιρωνάς (επίκουρος καθηγητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ., συνήγορος του Ολυμπιακού, από το 10.gr https://www.to10.gr/podosfero/superleague/868475/live-ekdikasi-paok-xanthis-gia-tin-polyidioktisia-stin-epitropi-efeseon-tis-epo/), πριν από λίγα λεπτά, ενώπιον της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ:
"Η απόφαση της ΕΕΑ είναι ενταγμένη πράγματι σε μία γνωμοδοτική διαδικασία. Αλλά θα ήταν απλή γνώμη εάν το Πειθαρχικό Όργανο της ΕΠΟ το ζητούσε. Από τη στιγμή που η έκθεση της ΕΕΑ υποβάλλεται με δική της πρωτοβουλία, τότε δεν είναι απλή γνώμη. Είναι σύμφωνη γνώμη και το όργανο που τη δέχεται, δεσμεύεται να εκδώσει απόφαση ή να μην την εφαρμόσει καθόλου".
Ρωτήσαμε τους ειδικούς και λάβαμε την ακόλουθη απάντηση:
Άρθρο 20 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας:
«1. Όπου ο νόμος, για την έκδοση διοικητικής πράξης, προβλέπει προηγούμενη γνώμη (απλή ή σύμφωνη) ή πρόταση άλλου οργάνου, η μεν γνώμη διατυπώνεται ύστερα από ερώτημα του οργάνου που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα, η δε πρόταση υποβάλλεται με πρωτοβουλία του προτείνοντος οργάνου. Η γνώμη ή η πρόταση, πρέπει να είναι έγγραφη, αιτιολογημένη και επίκαιρη κατά το περιεχόμενό της.
2. Το όργανο που έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα δεν μπορεί να εκδώσει πράξη με περιεχόμενο διαφορετικό από αυτό της σύμφωνης γνώμης ή της πρότασης. Η μη αποδοχή της θετικής σύμφωνης γνώμης ή της πρότασής, καθώς και η απόκλιση από την απλή γνώμη, πρέπει να αιτιολογούνται ειδικώς.
3. Το αρμόδιο για την έκδοση διοικητικής πράξης όργανο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη άλλου οργάνου οικειοθελώς. Στην περίπτωση αυτή, εφαρμόζονται όσα ισχύουν για την απλή γνώμη.
4. Αν η απλή γνώμη δεν υποβληθεί μέσα στην προθεσμία που έχει τυχόν ταχθεί προς τούτο από το νόμο ή από το αποφασίζον όργανο ή, σε κάθε περίπτωση, μέσα σε εύλογο χρόνο, η διοικητική πράξη μπορεί να εκδοθεί και χωρίς αυτήν».
Δύο (από τα πολλά) ερωτήματα που θα απασχολήσουν τους Εφέτες της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ, είναι τα ακόλουθα:
-Η Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ είναι διοικητικό όργανο και εκδίδει διοικητικές πράξεις;
-Αν ναι (όπως λέει ο Ολυμπιακός), μπορούν άραγε να ανατίθενται διοικητικά καθήκοντα σε τακτικούς δικαστές, σύμφωνα με το άρθρο 89 (παρ. 3) του Συντάγματος που αναφέρει ότι «η ανάθεση διοικητικών καθηκόντων σε δικαστικούς λειτουργούς απαγορεύεται»;