powered by Agones.gr - opap

Τρίτη 11 Αυγούστου 2020

Νομοσχέδιο Αυγενάκη: Ούτε εκδημοκρατισμός ούτε αποφυγή εκλογικής χειραγώγησης

Του Βασίλη Ντάκουρη
πρώην καλαθοσφαιριστή

Σχέδιο Αθλητικού Νόμου Αυγενάκη στην διαβούλευση. Δεν προτείνεται σχεδόν κανένας εκδημοκρατισμός ή προστασία από τις δυνατότητες χειραγώγησης των εκλογικών διαδικασιών της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καλαθοσφαίρισης. Οι εκλογές - εάν δεν αλλάξει κάτι στην ψήφιση του νόμου- θα γίνουν όπως περίπου γίνονταν σχετικά με τα προαναφερόμενα θέματα. Οι παρακάτω αλλαγές δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπίσουν τις διαδικασίες χειραγώγησης που έχουν εφαρμοστεί τα τελευταία 25 χρόνια.

α. Ο αντιπρόσωπος του κάθε σωματείου, ο οποίος πρέπει να είναι απλό μέλος του σωματείου, ορίζεται με απόφαση του ΔΣ και πρέπει να ψηφίσει στις εκλογές αυτοπροσώπως, απαγορευμένης της δια πληρεξουσίου. Η διάταξη αυτή δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό, μιας και στις εκλογές της ΕΟΚ δεν είχαμε εκλογές με πληρεξούσια, αλλά με αντιπροσώπους σωματείων. Και από εδώ ξεκινάει η δυνατότητα χειραγώγησης, όταν ο εκπρόσωπος δεν είναι ο πρόεδρος ή μέλος του ΔΣ του συλλόγου και μπορεί να βαπτιστεί οποιοσδήποτε ως απλό μέλος του σωματείου. Σε συνδυασμό μάλιστα με την μη δυνατότητα ψηφοφορίας στα γραφεία των ενώσεων και με την μη ανάρτηση της λίστας με τα δικαιούμενα σωματεία ψήφου μαζί με τους προέδρους και τους αντιπροσώπους, στην ιστοσελίδα της ΕΟΚ, 20 μέρες νωρίτερα, τότε σημαντικός αριθμός σωματείων ιδιαίτερα από την επαρχία είτε δεν θα ψηφίσει, είτε θα έχει χειραγωγημένο αντιπρόσωπο, ο οποίος προφανώς δεν είναι σίγουρο πως θα εκφράσει την βούληση του σωματείου.

β. Ψηφίζουν μόνο σωματεία με Ειδική Αθλητική Αναγνώριση με εγγραφή στο Μητρώο της ΓΓΑ. Στην ΕΟΚ δεν υπήρχαν μαϊμού αθλητικά σωματεία και η διάταξη αυτή απλά δεν θα επιτρέψει να ψηφίσουν όσα σωματεία δεν θα προλάβουν να έχουν την Ειδική Αθλητική Αναγνώριση.

γ. Μετά τη συμπλήρωση του 71ου έτους της ηλικίας του, ουδείς δύναται να εκλεγεί σε οποιαδήποτε θέση του ΔΣ. Το μέτρο αυτό για τα όρια θητειών, εξανεμίζεται κυριολεκτικά όταν ακριβώς στην ίδια διάταξη του νόμου προστίθεται η πρόταση ότι το πρόσωπο αυτό ¨θα μπορεί να αναλάβει άλλες αρμοδιότητες σε μη αιρετές θέσεις στις οποίες τοποθετείται με απόφαση του ΔΣ¨. Εν ολίγοις, ο τωρινός πρόεδρος ή ο αντιπρόεδρος της ΕΟΚ θα μπορούν να έχουν τις ίδιες με σήμερα ακριβώς αρμοδιότητες ως Επίτιμος Πρόεδρος ή Αντιπρόεδρος μιας νέας Επιτροπής.

δ. Ποσόστωση γυναικών. Ο αριθμός των υποψηφίων από κάθε φύλο πρέπει να είναι τουλάχιστον ίσος με το ένα τρίτο (1/3) του συνολικού αριθμού των υποψηφίων. Η διάταξη αυτή δεν δίνει πλέον καμία δυνατότητα να εκλεγεί γυναίκα στο άβατο της ΕΟΚ. Προφανώς από την ποσόστωση με προϋποθέσεις, είχαμε πάει στην υποχρεωτική ποσόστωση και τώρα στην ποσόστωση μόνο των υποψηφίων. Προφανώς δεν υπάρχει βούληση να αρθούν τα εμπόδια της γυναικείας εκπροσώπησης με την σύγχρονη ευρωπαϊκή πρακτική της απλής κλασικής ποσόστωσης επί του αριθμού των εκλεγμένων μελών του Δ.Σ.

ε. Μία λίστα υποψήφιων προέδρων με έναν σταυρό και μία λίστα υποψήφιων μελών με δώδεκα σταυρούς. Πέρα από τα πιθανά προβλήματα διοικητικής βιωσιμότητας που μπορεί να επιφέρει αυτό το μέτρο στην περίπτωση που ένας πρόεδρος δεν θα έχει εξαρχής δεδηλωμένη πλειοψηφία, το γεγονός ότι τελικά καθορίζεται πολύ σωστά και με ακρίβεια ο αριθμός των σταυρών και η μη ύπαρξη αυθαίρετης λίστας αναπληρωματικών υποψηφίων μελών, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί εκδημοκρατισμός ή μεταρρύθμιση ή προστασία από τυχόν διαδικασίες χειραγώγησης. (Βλέπε αναλυτικά τις διαδικασίες χειραγώγησης στο https://wp.me/p5EMLX-fm )
Ως εκ τούτου είναι προφανές πως αφού η τωρινή τετραμελή ηγετική ομάδα της ΕΟΚ παραμένει πιστή στην εκκωφαντική ένοχη σιωπή της και δεν πραγματοποιεί καμία γενική συνέλευση για να συζητηθούν σχετικά θέματα, όπως εγγράφως έχουμε ζητήσει και αυθαίρετα δεν το κάνει, τότε μόνα τους τα περισσότερα σωματεία μπορούν να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν είτε το οικονομικό πρόβλημα της μετακίνησης είτε να μην υποκύψουν στις διάφορες ¨πιέσεις¨ για να δώσουν έγγραφο αντιπροσώπευσης σε άγνωστο σε αυτούς πρόσωπο.

Τέλος να επισημάνουμε πως το σχέδιο νόμου έχει και άλλες διατάξεις για τους προπονητές, τους διακριθέντες αθλητές, τις εγκαταστάσεις, τις επιχορηγήσεις από ΟΤΑ κτλ, οι οποίες υποστηρίζουν σημαντικά την ανάπτυξη της καλαθοσφαίρισης και χρήζουν υποστήριξης αλλά και συγχαρητηρίων σε όσους πήραν αυτές τις νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Συνοψίζοντας, ας ελπίσουμε πως η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση και στην συνέχεια η συζήτηση στην Βουλή θα επιφέρει λύσεις στα προαναφερόμενα, όπως:

-- Εκλογές στα γραφεία των ενώσεων και των τοπικών επιτροπών.

-- Αντιπρόσωπος σωματείου μόνο ο Πρόεδρος ή μέλος του ΔΣ του σωματείου

-- Ανάρτηση στην ιστοσελίδα της ΕΟΚ, είκοσι μέρες νωρίτερα την λίστα των σωματείων με δικαίωμα ψήφου, μαζί με τους αντιπροσώπους τους.

-- Απλή κλασική ποσόστωση φύλου, χωρίς προϋποθέσεις ή υποχρέωση, επί του αριθμού των εκλεγμένων μελών του Δ.Σ

-- Καμία αρμοδιότητα σε άνω των 71 ετών.

-- Πενταμελή εφορευτική επιτροπή στις μεγάλες ομοσπονδίες αντί τριμελή και δυνατότητα παρουσίας εκπροσώπου υποψηφίου τουλάχιστον προέδρου.

-- Ανάρτηση στην ιστοσελίδα της ΕΟΚ τα αναλυτικά πρακτικά της Εκλογοαπολογιστικής ΓΣ.

-- Στο ΔΣ της ΕΟΚ να συμμετέχουν, χωρίς δικαίωμα ψήφου, (όπως ισχύει για την ΕΠΟ), ένας εκπρόσωπος του ΠΣΑΚ, του ΣΕΠΚ και της ΟΔΚΕ