Του Νίκου Λαγαρία, δικηγόρου
Η “αναδιάρθρωση” του επαγγελματικού ποδοσφαίρου με κρατικές ενισχύσεις και παρεμβατισμό, έχει ένα ακόμα ευάλωτο σημείο εκτός από όσα εύστοχα έχουν ήδη επισημανθεί, τόσο από τον ιστότοπο της "Δίκης", όσο και από την ΠΑΕ Ολυμπιακός.
Η “αναδιάρθρωση” του επαγγελματικού ποδοσφαίρου με κρατικές ενισχύσεις και παρεμβατισμό, έχει ένα ακόμα ευάλωτο σημείο εκτός από όσα εύστοχα έχουν ήδη επισημανθεί, τόσο από τον ιστότοπο της "Δίκης", όσο και από την ΠΑΕ Ολυμπιακός.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση οι επαγγελματικοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι θεωρούνται επιχειρήσεις και υπόκεινται σε έλεγχο κρατικών ενισχύσεων, διότι αναπτύσσουν οικονομικές δραστηριότητες σε διάφορες αγορές, οι οποίες έχουν διεθνή διάσταση, όπως η αγορά μεταγραφών επαγγελματιών παικτών, η διαφήμιση, η χορηγία, η εμπορική προώθηση προϊόντων ή η κάλυψη από μέσα ενημέρωσης.
Η ενίσχυση που χορηγείται σε επαγγελματικό ποδοσφαιρικό σύλλογο ενισχύει τη θέση του σε αυτές τις αγορές, στις περισσότερες από τις οποίες δραστηριοποιούνται πολλά κράτη μέλη.
Ως εκ τούτου, εάν χρησιμοποιούνται κρατικοί πόροι για τη χορήγηση επιλεκτικού πλεονεκτήματος σε επαγγελματικό ποδοσφαιρικό σύλλογο, ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία αγωνίζεται, η ενίσχυση αυτή είναι πιθανό να νοθεύσει τον ανταγωνισμό και να επηρεάσει τις συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών κατά την έννοια του άρθρου 107 παρ. 1 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης [απόφαση (ΕΕ) 2017/97 της Επιτροπής της 4ης Ιουλίου 2016].
Ας λάβουν λοιπόν υπ’ όψιν τους και αυτή την παράμετρο οι κυβερνώντες, για να μην ρίξουν τη χώρα σε «κακοτοπιές».