powered by Agones.gr - opap

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024

ΣΤ.ΚΟΝΤΟΝΗΣ στη "ΔΙΚΗ" «Είχαν έρθει σπίτι μου-Ζούμε μία κατάσταση Μπερλουσκονισμού στην Ελλάδα!»

Ο πρώην υπουργός δικαιοσύνης, Σταύρος Κοντονής, έθιξε μιλώντας στη «Δίκη στον ΣΚΑΪ» την αλλαγή διαιτητή της τελευταίας στιγμής στον αγώνα Άρης-Ολυμπιακός, κατέκρινε τις τακτικές των παραγόντων, που όπως είπε δεν προστατεύουν το προϊόν που πουλάνε και τόνισε ότι τη βία τη χρηματοδοτούν συγκεκριμένοι κύκλοι των ομάδων.


«Ήταν σοβαρό ατόπημα να γίνει η αλλαγή με την αιτιολογία ότι ο συγκεκριμένος διαιτητής βαρύνετε με τη διαιτησία ενός περσινού αγώνα, για τον οποίο τα δικαιοδοτικά όργανα ανέφεραν ότι τα πήγε μία χαρά. Ανοίγουμε ένα κακό προηγούμενο. Δεν ξανάγινε, να διαμαρτυρηθεί μια ομάδα και ο διαιτητής να αλλάξει. Αύριο μεθαύριο τι θα γίνει; Θα θέλει μία ομάδα να αλλάξει ο διαιτητής και θα αλλάζει; Και ειδικά αν είναι μεγάλη ομάδα. Για σκεφτείτε το...» είπε αρχικά και συνέχισε αναφερόμενος στην αναβολή του τελικού Κυπέλλου λόγω της αλλαγής των βοηθών επί υπουργίας του το 2016:

«Εγώ δεν είχα αλλάξει τότε τους επόπτες στον τελικό Κυπέλλου. Η συμφωνία ήταν ο Σιδηρόπουλος να σφυρίξει τον τελικό. Η κατάσταση ήταν έκρυθμη και συμφωνήθηκε να οριστούν ξένοι και έκανε μία πρόταση η ΕΠΟ να είναι ο καλύτερος Έλληνας διαιτητής. Αλλά ξαφνικά άλλαξαν οι επόπτες. Εγώ δεν αθέτησα καμία συμφωνία. Γι' αυτό και ο τελικός αναβλήθηκε και έγινε όπως έγινε». Για τις τακτικές με τις ανακοινώσεις που ακολουθούν οι παράγοντες: «Κανένας δεν είναι υπεράνω κριτικής. Υπάρχει μία πάγια τακτική παραγόντων, οι οποίοι δεν υπάρχει περίπτωση να σφυρίξει κάτι ένας διαιτητής και να μην έχουμε... γαϊτανάκι το ίδιο βράδυ.

Πρέπει να υπάρξει μία αυτοσυγκράτηση από τους παράγοντες. Και να τους ρωτήσω. Τι εξυπηρετεί αυτή η έντονη αντιπαράθεση και μάλιστα όταν αυτό που βλέπουμε στις φάσεις είναι άλλο από αυτό που λένε; Είναι κοντόφθαλμες τακτικές αυτές. Αν δε στηρίξουν το προϊόν τους και λένε ότι τα... αχλάδια που τρώτε είναι σάπια τι θα γίνει; Εγώ τα έχω ζήσει. Όταν οι ίδιοι δυσφημούν το προϊόν που πουλάνε, δεν καταλαβαίνουν ότι κάνουν κακό στην τσέπη τους; Η Πολιτεία τι να κάνει; Δεν μπορεί να τα λύνει όλα με παρεμβατικό τρόπο. Συναιτερισμό έχουν».

Για την καθυστέρηση στην υπόθεση δολοφονίας του Λυγγερίδη: «Ούτε οι εισαγγελείς δεν μπορούν να καταλήξουν κάπου αν δεν έχουν κάτι μπροστά τους. Αν παρέλθει το 18μηνο μένουν ελεύθεροι, είναι συνταγματική επιταγή. Θα δικαστούν, αλλά δε θα δικαστούν σαν προσωρινά κρατούμενοι. Η διεύθυνση εγκληματολογικών ερευνών μπορεί να έχει φορτωθεί τόσα πολλά και να μην έχει τη δυνατότητα με το προσωπικό που υπάρχει να ανταποκριθεί.

Για κάθε έναν υπάρχουν διαφορετικές προτεραιότητες, εγώ δεν λέω ότι δεν είναι και αυτή μία πολύ σημαντική υπόθεση. Ας δώσουμε, όμως, λίγο χρόνο στη δικαιοσύνη. Εάν πέσει όλη η ευθύνη σε έναν 18χρονο θα είναι τραγικό. Όταν υπάρχει καθυστέρηση αλλοιώνεται και η εμπιστοσύνη του κόσμου στη δικαιοσύνη. Είναι οπαδική βία και τροφοδοτείται από συγκεκριμένους κύκλους των ομάδων. Εγώ μιλάω γενικά και είναι άκρως ανησυχητικά αυτά που είδαμε στην υπόθεση Λυγγερίδη.

Κάποιοι χρηματοδοτούν τη βία. Εγώ στο μυαλό μου είχα περιστατικά άμεσης χρηματοδότησης της βίας γιατί είχα πέσει και θύμα αυτών που χρηματοδοτούν. Είχαν έρθει και στο σπίτι μου, όπου πήγαινα μου έστηναν καρτέρι. Απλά έπεσαν πάνω σε εμένα που δεν ίδρωνε το αυτί μου. Και τα τακτοποιήσαμε τα θέματα...»

Για το περιστατικό με τον ξυλοδαρμό του Τζήλου: «Πρέπει λίγο να μπούμε στο κεφάλι του κόσμου. Μου λέτε ότι ο κατηγορούμενος ήταν καταδικασμένος στις φυλακές της Κέρκυρας. Αυτό θέλει να βλέπει και να πληρώνει κάθε Κυριακή ο κόσμος; Αυτό θέλουν να χρηματοδοτούν τα κανάλια; Υπάρχουν και άνθρωποι που δεν θέλουν να τους κοροϊδεύουν. Δεν μπορώ να φανταστώ τι άλλο πρέπει να ακούσει ο κόσμος για να αντιδράσει.

Εγώ πάντα λέω ότι πρέπει να υπάρχει μία συμφωνία. Εγώ έφαγα τα μούτρα μου και προχωρήσαμε. Περίμενε κανείς ότι σε 1,5 χρόνο παρουσίας μου θα είχαμε προσωρινή διοίκηση στην ΕΠΟ; Όπου θέλει το κράτος να νομοθετήσει σωστά το κάνει σε 48 ώρες. Προκύπτει, όμως, διαπλοκή για να μη στεναχωρήσουμε τους οικονομικά ισχυρούς. Φτάνουμε και λέμε αυτό είναι σωστό, αλλά δεν... κόβουμε και κάτι;

Όταν κάποιος έρχεται σε συνεννόηση προκύπτει πρόβλημα. Το αν έχει γίνει δεν το ξέρω, το κίνητρο από μόνο του είναι εκτός νομικού πλαισίου. Αν το ήξερα θα το έλεγα. Ζούμε μία κατάσταση Μπερλουσκονισμού στην Ελλάδα, το έζησαν στην Ιταλία, το ζούμε και εμείς. Στην Ιταλία, τουλάχιστον, υποβιβάστηκε η Γιουβέντους, εδώ αν κοπεί κάποιος βαθμός από μεγάλη ομάδα θα γίνει χαμός.

Όταν νομοθέτησα ότι η ΔΕΑΒ θα μπαίνει σε όλους του χώρους του γηπέδου, η ΕΠΟ αντέδρασε. Τότε ήταν παράγκα που ξηλώθηκε από την UEFA και τη FIFA με δική μου παρέμβαση, λίγο πριν μετακινηθώ από το υπουργείο αθλητισμού. Με τα ίδια υλικά μπορούμε να φτιάξουμε καλύτερο σπίτι μόνο με άλλο αρχιτεκτονικό ή στατικό