Από τον δικηγόρο Νίκο Λαγαρία η στήλη έλαβε την παρακάτω άποψη επί του επίκαιρου θέματος της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων στη SL1:
"Το δογματικό θέμα της συνάρθρωσης των προβλέψεων των εθνικών και υπερεθνικών δικαιοταξιών με αυτές των εθνικών και υπερεθνικών αθλητικών οντοτήτων, δεν έπαψε ποτέ να παρουσιάζει ιδιαίτερο επιστημονικό ενδιαφέρον.
Με την υπ’ αρ. 200/25.10.2021 απόφασή του, το Διαιτητικό Δικαστήριο Ποδοσφαίρου της ΕΠΟ έχει κρίνει αμετάκλητα ότι «…(α)πό τις ως άνω παρ. 2 και 4 του άρθρου 84 του ν. 2725/1999 προκύπτει ότι το ως άνω δικαίωμα κάθε δικαιούχου ομάδας να εκμεταλλεύεται η ίδια τα ραδιοτηλεοπτικά και λοιπά συναφή δικαιώματα των αγώνων τους, είναι απόλυτο και αποκλειστικό περιουσιακό δικαίωμα των γηπεδούχων ΠΑΕ, σε αντίθεση με το άρθρο 84Α του ν. 2725/1999, το οποίο ρυθμίζει τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ΠΑΕ που συμμετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Super League 2, οι οποίες – ΠΑΕ εκχωρούν και μεταβιβάζουν αυτοδικαίως στη διοργανώτρια Αρχή το αποκλειστικό δικαίωμα διαχείρισης και εκμετάλλευσης των ως άνω δικαιωμάτων καθ’ όσον ισχύει η κεντρική διαχείριση αυτών. Από το πλέγμα των ως άνω διατάξεων συνάγεται ότι η προσβαλλόμενη απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του καθ’ ου – Συνεταιρισμού έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη διάταξη του άρθρου 84 παρ.2 του ν. 2725/1999, σύμφωνα με το περιεχόμενο της οποίας η εκμετάλλευση των ραδιοτηλεοπτικών και άλλων συναφών δικαιωμάτων των αγώνων των ΠΑΕ που μετέχουν στη Super League 1 αποτελεί δικαίωμα κάθε ΠΑΕ σε αντίθεση με τα τηλεοπτικά δικαιώματα των ΠΑΕ που συμμετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Super League 2, για τις οποίες εφαρμόζεται το άρθρο 84Α του ν. 2725/1999 και ισχύει η κεντρική διαχείριση. Κατά συνέπεια η προσβαλλόμενη απόφαση του καθ’ ου Συνεταιρισμού, σχετικά με την τροποποίηση των προαναφερθέντων άρθρων του Καταστατικού του Συνεταιρισμού και την υποχρεωτική ανάθεση της κεντρικής διαχείρισης των ραδιοτηλεοπτικών και άλλων συναφών δικαιωμάτων του των μελών στο Συνεταιρισμό από την αγωνιστική περίοδο 2023-2024 και εφεξής, ως αντιβαίνουσα στο νόμο (άρθρο 84 ν. 2725/1999) είναι αυτοδικαίως άκυρη…».
Είναι επομένως σαφές ότι υπό το ισχύον - συνολικό - νομικό πλαίσιο η εφαρμογή συστήματος κεντρικής τηλεοπτικής διαχείρισης (joint selling of Media rights) στην πρώτη κατηγορία του επαγγελματικού ποδοσφαίρου στην Ελλάδα, θα μπορούσε να γίνει μετά από σχετική τροποποίηση του αθλητικού νόμου (ν. 2725/1999).
ΥΓ1: Εν όψει και της οικείας συνταγματικής πρόβλεψης, η επιδίωξη απρόσκοπτης επικοινωνίας και συνεργασίας με τις ελληνικές Αρχές, και ιδιαιτέρως με την πολιτική ηγεσία του αθλητισμού, (θα πρέπει να) είναι πάντοτε μέσα στις βασικές υποχρεώσεις και προτεραιότητες του ελληνικού αθλητισμού, καθώς, όπως και η ίδια η ΔΟΕ αναφέρει, «η θεσμοθετημένη αυτονομία των αθλητικών οργανισμών δεν τους επιτρέπει να ενεργούν απομονωμένα, δηλαδή εκτός του εθνικού πλαισίου στο οποίο είναι εγκατεστημένοι, αλλά, αντιθέτως, τους υποχρεώνει να είναι πλήρως ενταγμένοι στο πλαίσιο αυτό, σεβόμενοι ταυτόχρονα και τις οικουμενικές αξίες του αθλητισμού»
ΥΓ2: Η «Μελέτη επί του ελληνικού ποδοσφαίρου» («Ολιστική Μελέτη»), των FIFA – UEFA σε συνεργασία με την ελληνική Κυβέρνηση, δεν αναφέρεται σε «υποχρεωτική κεντρική διαχείριση τηλεοπτικών δικαιωμάτων» στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο της πρώτης κατηγορίας («Implementation deadline – June/July 2021…An impact study should be carried out on the p o s s i b l e centralisation of TV rights by the Super League»)
ΥΓ3: https://www.documentonews.gr/article/nikos-lagarias-osfp-kai-pao-koitoyn-to-symferon-toys/