"ΑΝΤΙ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ - ΕΙΣΗΓΗΣΗ
ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΡΟΒΙΒΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΑΕ ΤΗΣ SUPER LEAGUE 2
Του Γεωργίου Π. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ, Δικηγόρου - Αντιπροέδρου του ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ (ΙΔΕΑΔ)
Mε την επιστημονική ιδιότητα του Αντιπροέδρου του ΙΔΕΑΔ κατά το διάστημα της αναστολής λειτουργίας των ποδοσφαιρικων πρωταθληματων αλλά και των Επιτροπών της ΕΠΟ, κοινοποίησα σε όλους τους ποδοσφαιρικους και πολιτειακους θεσμούς το από 30 Μαρτίου 2020 ΠΛΑΝΟ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΣΤΡΕΒΛΩΣΗΣ-ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ.
Δυστυχώς η πρόταση μου δεν εισακουσθηκε με αποτέλεσμα σήμερα τέλη Ιουλίου, ουσιαστικά δηλαδή μετά την λήξη της περιόδου 2019 - 2020,να μην είναι γνωστές οι ομάδες που υποβιβαζονται, οι ομάδες που προβιβαζονται και οι ομάδες που θα συνθεσουν και τις τρεις επαγγελματικές κατηγορίες, κυριολεκτικά προ των πυλών της νέας περιόδου 2020-2021!
Διαβλεποντας την χαοτική κατάσταση που διαμορφωνοταν ελέω Κορονοιου, ως πληρεξούσιος δικηγόρος κάποιων ΠΑΕ επεξεργασθηκα και υπέβαλλα μία νέα πρόταση για την λύση του Γορδιου Δεσμού, εισηγουμενος μεταξύ άλλων την αύξηση των ομάδων της SL 1 σε 16,μέσω υποβιβασμού του τελευταίου και προβιβασμου άνευ μπαράζ των τριών πρώτων της SL 2,ενώ συγχρόνως πρότεινα απορρόφηση της FOOTBALL LEAGUE από την SUPERLEAGUE 2 με δύο ομίλους.
Σημειωτέον οτι και στις δύο προτάσεις μου περί αναδιάρθρωσης, το βασικό κριτήριο για την κατανομή των ομάδων που θα δικαιούνται συμμετοχής στα νέα επαγγελματικά πρωταθλήματα είναι η προηγούμενη πραγματική, κι όχι εικονική, αδειοδότηση τους.
Με βάση αυτές τις δημόσιες προτάσεις μου το τελευταίο διάστημα κι εν όψει του θεσμικού αδιεξόδου μετά τις τελευταίες εξελίξεις, κάποιοι πρόεδροι για λογαριασμό ενδιαφερομενων ΠΑΕ που προτιμούν να ψάξουν μια δίκαιη και φιλική λύση του προβλήματος, επιστημονικά κατοχυρωμένη, πριν οδηγηθούν εκ των πραγμάτων ενώπιον του Διαιτητικου Δικαστηρίου Ποδοσφαίρου της ΕΠΟ, απευθύνθηκαν στο ΙΔΕΑΔ θέτοντας μου συγκεκριμένα νομικά ερωτήματα.
Α. ΤΕΘΕΝΤΑ ΝΟΜΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
Τα ερωτήματα που μου τέθηκαν, αφού τα σταχυολογησα, τα ομαδοποίησα ως εξής :
1.ΕΧΕΙ ΛΗΞΕΙ Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
2019-2020;
2.ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΝΕΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2020-2021;
3.ΕΧΟΥΝ ΤΗΡΗΘΕΙ ΟΙ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΤΩΝ ΛΙΓΚΩΝ;
4.ΕΧΕΙ ΤΗΡΗΘΕΙ Ο ΚΑΠ;
5.Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΉΤΑΝ ΣΥΜΦΩΝΗ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΠ;
6.ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΕΠΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ;
7.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗ ΤΗΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ SL1 ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ 7-14;
8.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΕΞΑΧΘΕΙ Ο ΔΙΠΛΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΜΠΑΡΑΖ ΜΕΤΑΞΥ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑ;
9.ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ FIFA Η ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ Η ΜΗ ΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΜΠΑΡΑΖ;
10.ΕΙΝΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε. Ε. /ΕΠΟ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΙΓΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ;
11.ΕΙΝΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ;
12.Η ΝΕΑ ΜΕΤΑΓΡΑΦΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΑΣΚΕΙ ΕΠΙΡΡΟΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ;
13. ΕΧΟΥΝ ΝΟΜΙΚΗ ΒΑΣΗ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ ΧΡΗΣΜΟΙ ΤΟΥ ΑΠΕΛΘΟΝΤΟΣ HUBEL;
14. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΕΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ Ο ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ;
15.ΤΙ ΡΟΛΟ ΘΑ ΠΑΙΞΟΥΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΕΩΝ ΟΙ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ;
16.ΜΠΟΡΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕΣΩ ΕΕΑ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ;
Β. ΝΟΜΙΚΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ
Βάσει των υπαρχόντων νομικών δεδομένων, για τα συγκεκριμένα νομικά ερωτήματα, κατά την γνώμη μου συναγονται τα εξής νομικά συμπεράσματα, τα οποία εκλαικευω κατά το δυνατόν αποφεύγοντας την ξύλινη για τον κόσμο νομική γλώσσα :
1.Βασει της απόφασης υπ. αριθμ. 37/19.6.2020 της Ε. Ε. της ΕΠΟ, η αγωνιστική περίοδος λόγω ανωτέρας βίας παραταθηκε μέχρι και την 31.8. 2020,οπότε νόμιμα ορίσθηκε για τις 30.8.2020 η διεξαγωγή του Τελικού του Κυπέλλου Ελλάδας!
Βάσει όμως της ίδιας απόφασης είχε τεθεί ως ΡΗΤΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ λήξης των αγωνιστικών υποχρεώσεων των επαγγελματικών πρωταθληματων ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΠΛΟΥ ΑΓΩΝΑ ΜΠΑΡΑΖ Η ΚΥΡΙΑΚΗ 2.8.2020.
Επομένως η αιφνίδια και κυριολεκτικά πραξικοπηματικη μετάθεση της για το διάστημα μέχρι την 31.8.2020 με την απαράδεκτη απόφαση της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων, παραβιάζει, πέραν της λογικής τις προκηρύξεις και τον ΚΑΠ και είναι βέβαιο οτι σε περίπτωση επικύρωσης από την Ε. Ε. θα ανατραπεί στο Διαιτητικο Δικαστήριο της ΕΠΟ!
2.Η νέα αγωνιστική περίοδος 2020-2021 αρχίζει 1.9.2020 και το νέο πρωτάθλημα της SL1 αρχίζει στις 12.9.2020!
3.Ειναι προφανές οτι η μεν SL 1 με την απόφαση της να μην δεχθεί αναδιάρθρωση δεν παραβίασε την προκήρυξη της, όμως με το αίτημα της προς την ΕΠΟ για ορισμό του μπαράζ ΠΡΙΝ ΕΠΙΚΥΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ 7-14 ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΟΜΙΚΟΥ Off-Side, η δε SUPER LEAGUE 2 αδυνατεί να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα λόγω ανωτέρας βίας, οπότε εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να δηλώσει ομάδα για το μπαράζ και νόμιμα υποβάλλει αίτημα αναδιάρθρωσης.
Από την άλλη πλευρά δηλαδή δεν ευσταθούν νομικά και λογικά δηλώσεις μεγαλοπαραγοντων της SL 1οτι αν η ΕΠΟ αποφασίσει αναδιάρθρωση θα πάρουν τα δελτία και θα φύγουν, γιατί προφανώς ξεχνούν οτι ακόμα και για το μπαράζ σύμφωνα με το άρθρο 10 της Προκήρυξης αποκλειστικά αρμόδια είναι η ΕΠΟ!
Αν θυμάμαι μάλιστα καλά στην περυσινή βιαιως επιβληθείσα από τον Βασιλειάδη αναδιάρθρωση, ελέω ΕΡΤ δεν καταγράφηκε στην ιστορία καμία, ούτε νομική, αντίδραση.
4.Σαφως ο ΚΑΠ έχει μεταλλαχθεί σε "Κορονοιου Ανάγνωσμα Προσχωμεν" και με αφορμή την πανδημία, η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ μαζί με την Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων ερμηνεύουν κατά το δοκούν τις διατάξεις του.
5.Οπως ήδη προείπα η άνωθεν επιβληθείσα πέρυσι αναδιάρθρωση έμπνευσης Βασιλειάδη ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ ΕΥΘΕΩΣ ΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΝΟΜΟ, ΤΟΝ ΚΑΠ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ, χωρίς μάλιστα καμία αντίδραση τόσο από την ΕΠΟ και τις Λίγκες, όσο και από τις ομάδες υπό το Δέλεαρ του τηλεχρηματος.
6.Οπως και πέρυσι, η αναδιάρθρωση μπορεί να γίνει νόμιμα μόνο από την μεθεπόμενη περίοδο.
Ομως αν θεωρήσουμε οτι η επερχόμενη νομοτελειακα αναδιάρθρωση λειτουργεί επανορθωτικα σε σχέση με την προηγούμενη, λογίζεται νομικά ως επαναφορά στην προτερα νόμιμη κατάσταση, ενώ σε κάθε περίπτωση, όπως δέχεται κι ο Νομος Αυγενακη αλλά και το Καταστατικό και οι κανονισμοί της FIFA συντρέχει περίπτωση ανωτέρας βίας που ανατρέπει προκηρύξεις, συμβάσεις και ποδοσφαιρικους κανονισμούς και τους προσαρμόζει στην διαμορφωθεισα κοινωνική και οικονομική κατάσταση.
7.Στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ της SL 1 δεν μπορεί να γίνει νόμιμη επικύρωση της βαθμολογίας ως προς τις θέσεις 7-14,καθώς υπάρχει σχετικό αίτημα της Ξάνθης που στηρίζεται στον ΚΑΠ κι επικαλείται σύμφωνα με το άρθρο 20 δικαστική εκκρεμότητα λόγω της απόφασης του CAS και της αδυναμίας συγκρότησης της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ, πέραν του ότι θεωρώ βέβαιο οτι και αυτή, και ο Απόλλων θα προσφύγουν στο Διαιτητικο κατά της απόφασης του μπαράζ και θα δικαιωθούν!
8.Περαν της δεδομένης πραγματικης αδυναμίας να κατέβουν οι ομάδες σε διπλό μπαράζ, θεωρώ οτι νομικά οι αγώνες θα είναι ανυποστατοι, καθώς κατά παράβαση των προκηρύξεων αλλά και της απόφασης της Εκτελεστικης Επιτροπής της ΕΠΟ, οι αγώνες που ανήκουν στις διοργανώσεις της προηγούμενης περιόδου, θα διεξαχθούν τη νέα περίοδο υπό το καθεστώς της νέας μεταγραφικής περιόδου.
Δηλαδή οι δύο ομάδες εμφανίζονται να αγωνίζονται σε δύο διαφορετικές περιόδους, ενώ θα έχουν μετά τους αγώνες μόλις 15 ημέρες για τον μεταγραφικό σχεδιασμό τους, την κατάρτιση του προϋπολογισμού τους, την ξεκούραση αλλά και την προετοιμασία των ποδοσφαιριστων τους για τη νέα περίοδο, αφού δεν θα γνωρίζουν σε ποια κατηγορία θα αγωνίζονται!
9.Σε καμία περίπτωση η FIFA δεν απαγορεύει στις Ομοσπονδίες να ρυθμίζουν τα του οίκου τους και να καθορίζουν ελεύθερα το διοργανωτικο πλαισιο τους στα πλαίσια των διεθνών ποδοσφαιρικων αρχών.
Ειδικά όμως για την περίοδο της πανδημίας και υπό το έκτακτο καθεστώς της ανωτέρας βίας, δόθηκε η διακριτική ευχέρεια στις Ομοσπονδίες να επιλέξουν τον τρόπο ολοκλήρωσης των εγχώριων διοργανωσεων, είτε μέσω πρόωρου τερματισμού, είτε μέσω αλλαγής και συμπύκνωσης του προγράμματος και παράτασης της περιόδου.
Τα πρωταθλήματα Βελγίου και Ολλανδίας διεκοπησαν τον Μάρτιο και οι Ομοσπονδίες απέδωσαν τίτλους, διακρίσεις και προβιβασμους - υποβιβασμούς βάσει των υπαρχουσων αγωνιστικών κατακτησεων, ενώ μόλις χθες η Τουρκική Ομοσπονδία αποφάσισε ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΙΒΑΣΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΟΥΝ ΤΡΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ, χωρίς φυσικά να ενοχληθουν οι διεθνείς θεσμοί.
Επομένως, όπως η ΕΠΟ δεν υπάκουσε στις προτροπές της απερχόμενης Επιτροπειας και όρισε τον Τελικό, όποτε εκείνη έκρινε, έτσι κάλλιστα μπορεί να αποφασίσει οτι το μπαράζ δεν μπορεί να γίνει και η μόνη εφικτή λύση είναι η αναδιάρθρωση!
Αλλωστε η διαρροή περί δήθεν επιτακτικής επιστολής της FIFA για απαγορευση της αναδιάρθρωσης, μάλλον σαν το γνωστό παραμύθι του μπαμπούλα προβλήθηκε!
10.Οι αποφάσεις των Λιγκων για την αναδιάρθρωση δεν είναι δεσμευτικές για την Ε. Ε., η απόφαση της οποίας προσβάλλεται ενώπιον του Διαιτητικου Δικαστηρίου της ΕΠΟ.
Σημειωτέον οτι ενώ η SL 1 απέρριψε με συντριπτική πλειοψηφία την αναδιάρθρωση, η SL 2 εισηγήθηκε την αναδιάρθρωση μέσω ανόδου τεσσάρων ομάδων.
11.Ουτε η απόφαση της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων είναι δεσμευτική για την Ε. Ε. Είναι προφανές οτι η πραξικοπηματικη απόφαση νέας παράτασης της αγωνιστικής περιόδου, θα δημιουργήσει περισσότερα νομικά αδιέξοδα αν γίνει δεκτή, ειδικά μετά την διολισθηση του νέου προέδρου της SL 1 σε ένα σοβαρο διοικητικο φάουλ με το αίτημα για ορισμό του μπαράζ ακριβώς με την εκπνοή της αρχικά ορισθεισης λήξης της περιόδου.
12.Σαφως η αρχικά οριοθετηθεισα προθεσμία της 2.8.2020 είχε συνυπολογισθει με την έναρξη της νέας μεταγραφικής περιόδου την επομενη, 3.8.2020.
Τωρα με την αυθαίρετη παράταση οι δύο ομάδες του μπαράζ έχουν χάσει ποδοσφαιριστές που έληξαν ακόμα και τα κατά ένα μήνα παραταθεντα συμβόλαια τους και καλούνται να καταρτισουν μέσα στον Αύγουστο ροστερ με τα απομεινάρια της προηγούμενης περιόδου και όσους αποκτήσουν που θα έχουν τις αγωνιστικές και οικονομικές προδιαγραφές να αγωνισθουν σε δύο κατηγορίες.
Επομένως ο ορισμός του μπαράζ είναι κανονιστικα απαράδεκτος και από την οπτική των μεταγραφών.
13.Λιγο πριν αποχωρήσει ο Αυστριακός τοποτηρητης των ξένων ποδοσφαιρικων δυνάμεων, Δικηγόρος Herbert HUBEL μεταξύ των επισημανσεων που έκανε με αντικείμενο τον Τελικό, εστίασε ακριβώς στην αναγκαία κι αυτονόητη χρονική σύμπτωση μεταξύ νέας μεταγραφικής περιόδου και νέας αγωνιστικής περιόδου.
Φυσικά πάντα οι απόψεις του μόνο ως ευχολόγια εκλαμβανονταν από την Ε. Ε. της ΕΠΟ!
14.Οσον αφορά τη δυνατότητα νομοθετικής παρέμβασης του Αυγενακη από την στιγμή που δεν ενεργεί όπως ο Βασιλειάδης, δηλαδή σαν μάγος με τα δώρα της ΕΡΤ, οποιαδήποτε πρωτοβουλία του θα είναι εκ των προτέρων καταδικασμενη σε αποτυχία.
Άλλωστε και ο περιβόητος (Κορωνεικος) νόμος του Αυγενακη, δηλαδή το άρθρο 8 του Ν.4684 που φτιάχθηκε για να αντιμετωπίσει την Ανωτερα Βία της πανδημίας, τίποτα το ουσιαστικό δεν προσέφερε, πέραν της νομικής τροχοπέδης των 3/4,αφού η ΕΠΟ βάσει του άρθρου 79 του Καταστατικού της είναι αποκλειστικά αρμόδια για να ρυθμίζει έκτακτες καταστάσεις ανωτέρας βίας στο ποδόσφαιρο.
Μέχρι στιγμής πάντως η ΕΠΟ με άλλα κριτήρια ενήργησε για το επαγγελματικο και με τελείως διαφορετικά απέναντι στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο,ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΉΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΑΝΩ, ΠΡΟΒΙΒΑΖΟΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΩΝ ΚΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΩΝ 8 ΟΜΑΔΕΣ ΑΝΤΙ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Γ'ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΤΗΝ FOOTBALL LEAGUE!
15.Δεν είναι μόνον η περίπτωση της Ξάνθης που βάλλει προκαταβολικά κατά της επικύρωσης της βαθμολογίας λόγω εκκρεμοδικιας στην εξαφανισμένη Επιτροπή Εφέσεων,η οποία εφόσον δικαιωθεί, είτε στο ΔΣ, είτε στο Διαιτητικο Δικαστήριο της ΕΠΟ, θα μπλοκάρει ούτως ή άλλως το μπαράζ.
Γιατί μην ξεχνάμε οτι από μέρα σε μέρα μπορεί να εκδοθεί η απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας, η οποία αν είναι καταδικαστικη για Ολυμπιακο και Ατρομητο θα αλλάξει ΆΝΕΥ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ τον ποδοσφαιρικό χάρτη!
16.Ο Υφυπουργός Αθλητισμού και ο Υπουργός Επικρατείας μπορεί να πέφτουν στον τοίχο του εγχώριου και διεθνούς ποδοσφαιρικου αυτοδιοικητου σε όσες κρατικές νομοθετικές παρεμβάσεις έχουν επιχειρήσει, όμως όπως ο ίδιος ο κ. Αυγενακης παραδέχθηκε πρόσφατα στην Βουλή, έχει εναποθεσει όλες τις ελπίδες του για πίεση στην ΕΠΟ μέσω μίας ενδεχόμενης ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗΣ ΚΑΘΑΡΣΗΣ, που προσωπικά δεν αποκλείω να επιχειρήσει, μέσω έστω της ίδιας αμαρτωλής σύνθεσης (που λόγω πολιτικής πανδημίας παραταθηκε η θητεία της για ένα ακόμα... τέρμινο!) της κατά την ομολογία του εξαιρετικά προβληματικής Επιτροπής Επαγγελματικου Αθλητισμού .
Προφανώς ο κ. Αυγενακης ως Κρητικός να άκουσε την πρόσφατη συνέντευξη τύπου του κ. Κούγια σε ιστοσελίδα των Χανίων, όπου με εξαίρεση την ΠΑΕ ΧΑΝΙΑ και τον ιδιοκτήτη της κ. Ροκακη που κυριολεκτικά εξύμνησε, πέρασε γενεές δεκατεσσερεις τις περισσότερες ΠΑΕ της SUPER LEAGUE 2, για τις οποίες μάλιστα με σιγουριά δήλωσε οτι μεταξύ άλλων παρανομιων τους δεν διαθέτουν καν Μετοχικό Κεφάλαιο.
Ιδού λοιπόν, πεδίον δόξης λαμπρό για την εκλεκτή Επιτροπή του κ. Αυγενακη που ίσως κληθεί για πρώτη φορά να εφαρμόσει τον Αθλητικό Νόμο!
Δ.ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
Μετά τα προαναφερθεντα συνοπτικά προτείνω στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ τις εξής λύσεις :
1.Ακυρωση της απόφασης τέλεσης του μπαράζ.
2.Απορριψη της απόφασης της SL1για διατήρηση 14 ομάδων,
3.Απορριψη της απόφασης της SL2 για αναδιάρθρωση με 18 ομάδες στην Sl 1, 16ομαδες στην SL2 και 14 ομάδες στην FBL.
4.Εφαρμογη του άρθρου 79 του Καταστατικού της ΕΠΟ περί Ανωτέρας Βίας και Απροβλεπτων Περιπτωσεων και θεσμοθέτηση αναδιάρθρωσης με 16 ομάδες στην SL 1,μεσω υποβιβασμού του Πανιωνίου και ανόδου των ΠΑΣ, Απόλλωνα και Χανίων και απορρόφησης της FOOTBALL LEAGUE από την SUPER League 2 με 30 ομάδες σε 2 ομίλους, εφόσον αδειοδοτηθουν από την ΕΕΑ.
ΑΘΗΝΑ 1.8.2020
Ο ΆΝΕΥ ΑΜΟΙΒΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΟΥ ΙΔΕΑΔ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ Π. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ :
1.Η από 30.3.2020 πρόταση μου για το ΙΔΕΑΔ,
2.Η από 22-6-2020 πρόταση μου για συγκεκριμένες ΠΑΕ της SL 2 και FBL"