Εδώ μπορείτε να βρείτε όλες οι πληροφορίες για το Νομοσχέδιο "Ρυθμίσεις για την επιτάχυνση της εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων του ν. 3869/2010 σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 6 § 1 ΕΣΔΑ ως προς την εύλογη διάρκεια της πολιτικής δίκης, τροποποιήσεις του Κώδικα Δικηγόρων και άλλες διατάξεις":
- Το ψηφισθέν Νομοσχέδιο (ημερ/νία ψήφισης 5/11/2020), όπως είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα της Βουλής:
- Το άρθρο 48, σχετικά με τις ρυθμίσεις για τα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα του ποδοσφαίρου, έχει ως εξής:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ
ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΔΟΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
Άρθρο 48
Πειθαρχικά και δικαιοδοτικά Όργανα
του ποδοσφαίρου - Τροποποίηση του άρθρου 5
του ν. 4326/2015
Η παρ. 1 του άρθρου 5 του ν. 4326/2015 (Α΄ 49) τροποποιείται ως εξής:
"1. α) Τα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα του ποδοσφαίρου είτε λειτουργούν στο πλαίσιο της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (ΕΠΟ) είτε στο πλαίσιο Ενώσεων Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών, αποτελούνται από δικαστικούς λειτουργούς με βαθμό, κατά την αρχική τοποθέτησή τους, Πρωτοδίκη ή Πρωτοδίκη
Διοικητικών Δικαστηρίων, που ορίζονται εναλλάξ, στα μονομελή όργανα και από τρεις (3) Εφέτες της Πολιτικής Δικαιοσύνης και δύο (2) Εφέτες της Διοικητικής Δικαιοσύνης στα πολυμελή όργανα για τριετή θητεία.
β) Η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΠΟ απαρτίζεται από έναν πρόεδρο Πρωτοδικών ή Πρόεδρο Πρωτοδικών Διοικητικών Δικαστηρίων, που ορίζεται εναλλάξ, και από δύο (2) πρωτοδίκες της Πολιτικής Δικαιοσύνης και δύο (2) της Διοικητικής Δικαιοσύνης για τριετή θητεία.
γ) Οι δικαστικοί λειτουργοί των περ. α΄ και β΄ υποδεικνύονται, με τους αναπληρωτές τους, από τα Τριμελή Συμβούλια Διεύθυνσης του Πρωτοδικείου Αθηνών ή του Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών και από τα Τριμελή Συμβούλια Διεύθυνσης του Εφετείου Αθηνών και του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, κατά προτίμηση μεταξύ των δικαστών με εμπειρία στο πειθαρχικό δίκαιο, ύστερα από ερώτημα του Υπουργού Δικαιοσύνης, που αποστέλλεται μετά από αίτημα της ΕΠΟ, και ορίζονται από αυτήν με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
δ) Η ΕΠΟ ορίζει με απόφαση της Γενικής Συνέλευσής της πέντε (5) δικαστικούς λειτουργούς που μετέχουν στη σύνθεση του προβλεπόμενου από το Καταστατικό της και τον οικείο Κανονισμό, Διαιτητικού Δικαστηρίου Ποδοσφαίρου, το οποίο αποτελείται από δύο (2) Αρεοπαγίτες, δύο (2) προέδρους Εφετών και έναν (1) πρόεδρο Εφετών Διοικητικών Δικαστηρίων, για τριετή θητεία.
ε) Οι δικαστικοί λειτουργοί της περ. δ΄ υποδεικνύονται, μαζί με τους αναπληρωτές τους για τριετή θητεία από τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου και από τα Τριμελή Συμβούλια Διεύθυνσης του Εφετείου Αθηνών και του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, ύστερα από ερώτημα του Υπουργού Δικαιοσύνης, που αποστέλλεται μετά από αίτημα της ΕΠΟ, και ορίζονται από αυτήν με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης.
στ) Η θητεία δικαστικού λειτουργού που υπηρετεί στα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα και το Διαιτητικό Δικαστήριο Ποδοσφαίρου ανανεώνεται μόνο μία (1) μια φορά και μόνο εφόσον υποδειχθεί εκ νέου από τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου ή το αρμόδιο Τριμελές Συμβούλιο Διεύθυνσης του οικείου δικαστηρίου κατά τα άνω. Ο
ορισμός ήδη υπηρετούντων τακτικών δικαστών στα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα, είτε αυτά λειτουργούν στο πλαίσιο της ΕΠΟ είτε στο πλαίσιο Ενώσεων Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιρειών, θεωρείται ανανέωση του αρχικού τους ορισμού".
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
(με βάση το ψηφισθέν Νομοσχέδιο, όπως είναι αναρτημένο
στην ιστοσελίδα της Βουλής)
- Στις μεταβατικές διατάξεις του Νομοσχεδίου (αρ. 94 επ.) δεν υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την έναρξη ισχύος των ρυθμίσεων για τα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα του ποδοσφαίρου
- Στο άρθρο 101 ("Έναρξη ισχύος") προβλέπεται ότι "Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις του"
- Στην ψηφισθείσα διάταξη του άρ. 48: α) δεν υπάρχει πρόβλεψη για την τυχόν επιλογή, διορισμό, διάρκεια/λήξη θητείας κλπ. των υπεύθυνων δίωξης ποδοσφαιρικών αδικημάτων ("ποδοσφαιρικών εισαγγελέων"), παρότι αυτό είχε επισημανθεί, ως νομοτεχνική ατέλεια (;), από τον ΣΥΡΙΖΑ κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής και β) δεν υιοθετήθηκε και δεν ενσωματώθηκε στη διάταξη καμία από τις παρατηρήσεις της ΕΠΟ.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
(με βάση το ψηφισθέν Νομοσχέδιο, όπως είναι αναρτημένο
στην ιστοσελίδα της Βουλής)
- Οι ήδη υπηρετούντες στα πειθαρχικά και δικαιοδοτικά όργανα του ποδοσφαίρου συνεχίζουν μέχρι τη λήξη της θητείας τους, ή αυτή λήγει, με την ψηφισθείσα διάταξη, και διορίζονται νέα μέλη, με τη νέα διαδικασία;
- Τι θα γίνει με τους ποδοσφαιρικούς εισαγγελείς;
- Πώς θα αποφευχθεί η "σύγχυση (σ.σ.: σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της ΕΠΟ) από ποιους δικαστές θα αποτελούνται τα πρωτοβάθμια όργανα", καθώς και πώς θα "διευκρινισθεί τι εννοείται με τον ορισμό των δικαστών εναλλάξ"; Πότε και με ποια διαδικασία θα ικανοποιηθεί το "πάγιο αίτημα" των εταίρων του ποδοσφαίρου για διορισμό τακτικού δικαστή στην Πρωτοβάθμια Επιτροπή Επίλυσης Οικονομικών Διαφορών;