powered by Agones.gr - opap

Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Τ.ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ στη "ΔΙΚΗ": "Άνανδροι και θρασύδειλοι οι διαιτητές που με κατήγγειλαν στον εισαγγελέα"

Στη «Δίκη στο Open» μίλησε ο διεθνής διαιτητής Τάσος Σιδηρόπουλος και έδωσε απαντήσεις για,την προκαταρκτική εξέταση που διενεργεί ο εισαγγελέας για το ταμείο των διαιτητών που διερευνάται και απο την Αρχή Ξεπλύματος Μαύρου Χρήματος.

Αρχικά, ο Τάσος Σιδηρόπουλος δήλωσε: «Θα σας δώσω εξηγήσεις πως λειτουργούσε το άτυπο όργανο και πώς λαμβάνονταν οι αποφάσεις και να απαντήσω στα θέματα της επιστολής. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ερευνά αλλά μία εισαγγελική παραγγελία για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, δεν έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε κανέναν και σκοπός είναι να ελέγξει αν είναι βάσιμες οι κατηγορίες από μια ανώνυμη επιστολή. Κανένας δεν έχει κληθεί μάρτυρας ούτε ξέρουμε σε ποιο στάδιο είναι η διαδικασία».

Από πότε ήταν επικεφαλής σε αυτήν την άτυπη επιτροπή: «Δε θυμάμαι ακριβώς άλλα νομίζω ότι ήταν μεταξύ 2018 και 2019, πριν ήταν άλλοι συνάδελφοι. Αυτό το όργανο αποτελείται από 5 διαιτητές είτε βοηθούς που εκλέγονταν σε κάποια σεμινάρια κατά διαστήματα οι οποίοι δεν είχαν δυνατότητα λήψης αποφάσεων αλλά είχαν δυνατότητα να προτείνουν στο σώμα των διαιτητών το οποίο λάμβανε τις αποφάσεις όπως γίνεται παντού. Δεν είναι κάποιο οργανωμένο σωματείο, είναι ένα όργανο που προσπαθεί να λειτουργήσει και να κάνει κάποιες εσωτερικές διεργασίες στους διαιτητές. Οι εν ενεργεία διαιτητές προσπαθούν μέσω της ολιστικής μελέτης να οργανωθούν νόμιμα και να έχουν σώμα και φωνή. Οι εν ενεργεία διαιτητές είναι άστεγοι, δεν έχουν φωνή πουθενά».

Πότε δημιουργήθηκε το ταμείο: «Το ταμείο αυτό δημιουργήθηκε αρχικά ως ταμείο αρωγής των πυρόπληκτων της Ηλείας το 2008 και λειτουργεί από τότε. Είναι ταμείο αρωγής και όχι ταμείο της υπό σύστασης ένωσης διαιτησίας. Καμία ένωση διαιτησίας δεν είναι υπό σύσταση αυτή τη στιγμή, όλοι αναμένουμε τι θα αποφασίσει η ομοσπονδία και ο κ. Αυγενάκης. Δεν υπάρχει σύσταση ένωσης διαιτησίας, το ταμείο δεν δημιουργήθηκε γι αυτό τον λόγο. Ήταν ταμείο αρωγής για τους πυρόπληκτους και συνεχίστηκε ως ταμείο αρωγής των διαιτητών. Πάντα άτυπο γιατί οι διαιτητές δεν είχαν τη δυνατότητα να οργανωθούν νόμιμα σε ένα σωματείο να τους εκπροσωπεί».

Ποιος είχε τον τραπεζικό λογαριασμό: «Πέρασε από πάρα πολλά ονόματα και κατέληξε να είναι στο όνομα του κ. Κουκουλάκη που ήταν ο τελευταίος κάτοχος. Ο λογαριασμός υπήρξε σε ονόματα όπως του κ. Μποζατζίδη, του κ. Καζναφέρη, του κ. Βασσάρα οι οποίοι τον δημιούργησαν. Δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία σε ποιον ήταν ο λογαριασμός καθώς αυτός δεν έπαιρνε αποφάσεις. Ήταν ένας διαιτητής εν ενεργεία, όπως ο κ. Κουκουλάκης, είτε ένας εκτελεστικός όπου όταν η πλειοψηφία αποφάσιζε να δώσουμε κάπου λεφτά, ο άνθρωπος έκανε απλά τη μεταφορά, δεν έκανε κάτι παραπάνω».

Αν αυτή τη στιγμή, τα χρήματα είναι στον λογαριασμό του κ. Κουκουλάκη: «Πάρα πολύ σωστά. Είναι ένα ποσό περίπου στις 17.000 ευρώ».

Αν ποτέ το ταμείο είχε φτάσει να έχει και 50.000 ευρώ, όπως γράφτηκε στην επιστολή: «Όχι, δεν νομίζω. Στην κορύφωσή του πρέπει να είχε 37.000-40.000 ευρώ. Δεν μπορώ να σας πω με ακρίβεια γιατί δεν υπήρξα ποτέ κάτοχος του λογαριασμού. Η επιστολή αναφέρει ότι βάζαμε 1500 ευρώ, αυτό είναι απολύτως ψευδές καθώς ο κάθε διαιτητής έβαζε 1000 ευρώ και ο κάθε βοηθός 400 ευρώ. Αυτό γινόταν μία μόνο φορά με την είσοδο την πρώτη ή τη δεύτερη χρονιά μετά την άνοδο στην πρώτη κατηγορία. Δεν ήταν υποχρεωτικό, δεν είναι ότι όποιος δεν έβαζε δεν θα έπαιζε. Απλά υπήρχε μία συνήθεια, επειδή πάντα μέσα από αυτά τα χρήματα επωφελούνταν διαιτητές είτε κάναμε δωρεές σε άλλους διαιτητές είτε στο κοινωνικό σύνολο είτε οι διαιτητές έπαιρναν πράγματα τα οποία τα χρειάζονταν. Εγώ έβαλα μόνο 1000 ευρώ και το δηλώνω ρητά και κατηγορηματικά διότι αναφέρεται ότι ένας διαιτητής σας έστειλε μία επιστολή ότι δεν υπάρχει διαιτητής ή βοηθός ο οποίος να έχει βάλει παραπάνω από μία φορά χρήματα. Αναφέρατε ότι αυτός ο διαιτητής απέστειλε email σε εμάς και δηλώνω ξεκάθαρα ότι εγώ και κανένας άλλος διαιτητής, εξ’ όσων γνωρίζω, δεν έλαβε mail. Αν αυτός ο διαιτητής θέλει να ξαναστείλει το email στο προσωπικό μου email και να ζητά τα λεφτά του πίσω. Από όσο μπορώ να γνωρίζω, και γνωρίζω πάρα πολύ καλά, κανένας διαιτητής δεν έβαλε πάνω από μια φορά χρήματα και αυτό μπορεί να αποδειχθεί πολύ εύκολα από τις κινήσεις του τραπεζικού λογαριασμού».

Πώς δημιουργήθηκε το ταμείο, ήταν επίσημο ή μεταξύ των διαιτητών: «Αυτό το ταμείο δεν είχε πάρει καμία επίσημη μορφή. Είναι σαν μαζεύτηκαν 5 φίλοι να μαζέψουμε λεφτά να βοηθήσουμε κάποιούς ανθρώπους. Γιατί ακούγονται ορολογίες που δεν ισχύουν. Δεν διακινήθηκε χρήμα χωρίς αποδείξεις. Όλες οι καταθέσεις έγιναν σε τραπεζικό λογαριασμό, όχι μετρητά. Όλα είναι καταγεγραμμένα, δεν υπάρχει κρυμμένο ή μαύρο χρήμα».

Ποιος αποφάσισε ότι το ταμείο από τους πυρόπληκτους θα γίνει για τους διαιτητές: «Δεν μπορώ να γνωρίζω γιατί τότε δεν ήμουν στην πρώτη κατηγορία».

Για το email για τις δωρεές ύψους 8.000 ευρώ σε Καστοριά και Λειψούς και αν αναπληρώθηκαν: «Γίνανε οι δωρεές. Ο τελευταίος διαιτητής που έβαλε χρήματα στο ταμείο που κατέστη ανενεργό μετά την έξοδο του κ. Κουκουλάκη από τους πίνακες, πάει πίσω στον Αύγουστο του 2016, όπως αποδεικνύεται από τις καταθέσεις. Όταν έφυγε ο κ. Κουκουλάκης κανείς άλλος δεν ασχολήθηκε. Δεν αναπληρώθηκαν ποτέ αυτά τα 8.000 ευρώ. Εγώ ανέλαβα το 2019 και το άτυπο όργανο αποτελείτο από τον κ. Μπαλτά, τον κ. Καρσιώτη, τον κ. Παπαπέτρου, τον κ. Τζήλο και τον κ. Ζαχαριάδη. Για τις δωρεές αποφάσιζε η πλειοψηφία, όχι εγώ. Εκείνη την περίοδο οι διαιτητές προσπαθούσαν να μαζέψουν λεφτά για δωρεά μία ΜΕΘ. Το κόστος ήταν μεγάλο και ο χρόνος αναμονής πολύ μεγάλος για να παραδοθεί. Για την αγορά ιατρικών μηχανήματων υπάρχουν παραστατικά».

Αν έχουν γίνει άλλες δωρεές σε άλλα ιδρύματα πέραν της Καστοριάς και των Λειψών: «Δυστυχώς όχι ενώ θα έπρεπε να γινούν κι άλλες. Έχουν όμως βοηθηθεί άλλοι διαιτητές όλα αυτά τα χρόνια. Αυτά επειδή ήταν χρήματα των διαιτητών, επειδή δεν παρουσιάζονται συνεχώς θέματα, κατά καιρούς όταν υπήρχε έλλειψη σε στολές και είχα κάνει εγώ μία έρευνα με τη Nike που είχαμε τότε, τους είχα αναφέρει ότι κοστίζει ένα χ ποσό η αγορά δύο στολών και η πλειοψηφία αποφάσισε οι στολές να αγοραστούν από το ταμείο των διαιτητών γιατί τα λεφτά είναι των διαιτητών. Έχουν αγοραστεί και κοστούμια. Αυτά τα λεφτά επιστρέφονταν πίσω σε υλικό κομμάτι».

Αν ο κ. Κουκουλάκης ήταν τότε στην ΚΕΔ: «Όχι, ήταν ακόμα εν ενεργεία. Το 2016 σταμάτησε. Κάποιος έπρεπε να αναλάβει. Όταν έφυγαν οι παλιοί, εμείς ήμασταν λίγο πιο μαλθακοί, ας το πούμε έτσι, και δεν θέλαμε να αναλάβουμε».

Αν υπήρξε ενδιαφέρον για εκκαθάριση του ταμείου: «Μιλάμε για ένα ταμείο από το 2008. Καταλαβαίνετε πόσοι διαιτητές και βοηθοί περάσαν από τότε; Το ότι παρέμεναν σε έναν προσωπικό λογαριασμό προφανώς δεν το γνωρίζαμε ότι είναι λάθος. Αλλά αυτό δεν μας κάνει και ένοχους. Δεν νιώθω ένοχος γιατί έχω την αλήθεια μαζί μου, έχω όλες τις αποδείξεις για να τις καταθέσω όταν κληθώ, έχω το κεφάλι μου και τη συνείδησή μου ήσυχα και δεν κρύβομαι από κανέναν. Ούτε αρχηγικές τάσεις έχω, ούτε τηλεφωνήματα επιρροής, ούτε τίποτα. Δυστυχώς, όπως γνωρίζετε, οι εν ενεργεία διαιτητές δεν μπορούν να οργανωθούν νόμιμα σε ένα σωματείο για οτιδήποτε. Τώρα που έχουμε οργανωθεί σιγά σιγά με τη νέα ένωση διαιτησίας που έχουμε κάνει κι εμείς ένα σωματείο διαιτητών Α’ Εθνικής θα βρούμε τρόπο να περάσουν τα χρήματα εκεί. Όχι στην ένωση διαιτησίας σε όλους τους διαιτητές γιατί αυτά τα χρήματα είναι των διαιτητών της Super League».

Αν δεν ζήτησε κάνεις πίσω τα λεφτά του και αν φοβόταν ότι θα είχε θέμα με τους ορισμούς: «Όχι, είναι ψευδές και ανυπόστατο. Πιστεύετε ότι ένας διαιτητής ή ένα άτυπο όργανο διαιτητών θα μπορούσε να επηρεάσει μια ξένη ΚΕΔ να μη βάλει έναν διαιτητή που δεν έβαλε λεφτά στο ταμείο; Οι άνθρωποι δεν θα γνώριζαν καν ότι υπάρχει ταμείο. Αυτό είναι τελείως φανταστικό σενάριο. Εμένα δεν μου είπε κανείς θέλω τα λεφτά μου πίσω. Θα ήταν ένα θέμα προς συζήτηση και αν είχε ανάγκη τα λεφτά, θα του δίναμε εις διπλούν αυτά που έδωσε. Γιατί ο σκοπός του ταμείου ήταν η αρωγή των διαιτητών».

Γιατί έστειλαν την επιστολή: «Ρωτήστε αυτούς που το έκαναν και δεν έβαλαν τα ονόματά τους από κάτω. Είναι θρασύδειλοι, εγώ είμαι εδώ και σας κοιτάω στα μάτια κι αυτοί δεν μπορούν. Αν κάποιος ήθελε να ζητήσει κάτι, θα ερχόταν στο άτυπο όργανο διαιτησίας ή σε ένα σεμινάριο διαιτησίας και να πει υπάρχει αυτό το πρόβλημα, θέλω 1,2,3. Αν εμείς τότε δεν του δίναμε την πρέπουσα σημασία ή δεν λαμβάναμε υπόψιν μας αυτό που ζητάει, τότε ευχαρίστως να πήγαινε οπουδήποτε. Μιλάμε για άνανδρους που χωρίς υπογραφή και όνομα κατήγγειλαν συναδέλφους που δεν έκαναν τίποτα και σε βάρος του προσωπικού τους χρόνου βρίσκουν και τον μπελά τους που καλή τη πίστη βοηθούμε τους διαιτητές και τον οποιονδήποτε. Εγώ δεν είχα και δεν δημιούργησα εχθρούς».

Για το ποιοι μπορεί να έγραψαν την επιστολή: «Όταν δεν έχω αποδείξεις, δεν μιλάω. Αν αυτοί που καταγγείλανε θέλουν να βρεθούν απέναντι μου, εγώ είμαι εδώ να συζητήσουμε και να δούμε ποιος έχει δίκιο».

Για τις επιθέσεις 33 συνάδελφους γιατί δεν βοήθησαν η δεν φώναξαν: «Πρώτον, δεν έχουμε το δικαίωμα της απεργίας. Κάθε χρόνο υπογράφουμε συμφωνητικά με την ΕΠΟ, είμαστε με δεμένα χεριά. Όλα αποφασιζόντουσαν με την πλειοψηφία. Μια απεργία δεν την αποφασίζει ο κάθε Σιδηρόπουλος. Όταν η πλειοψηφία η οποία ενημερωνόταν για όλα τα θέματα δεν αποφασίζει απεργία, δεν μπορούμε να κάνουμε απεργία. Το θέμα της ομοψυχίας των διαιτητών να μην το ανοίξουμε τώρα».

Αν θα κάνει νομικές ενέργειες: «Θα κάνω. Πλήττεται η προσωπικότητά μου, η ηθική μου, πάλεψα και παλεύω για τους διαιτητές με τις δυνάμεις που μπορώ. Γιατί πολλές φορές και τα δικά μας χέρια είναι δεμένα. Δεν έχω να φοβηθώ τίποτα, είμαι στη διάθεση των αρχών με όλες τις αποδείξεις που σας ανέφερα, γιατί υπάρχει και ηλεκτρονική αλληλογραφία και τα παραστατικά και είμαι εδώ να αποδείξω οτιδήποτε μπορεί να αποδειχθεί. Αν είχα αρχηγικές τάσεις δεν μπορώ να το αποδείξω, είναι ο λόγος μου ενάντια στον δικό τους».