powered by Agones.gr - opap

Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2009

Κοζώνης: "Δεν εγκαταλείπω τόσο εύκολα"

Ο Χ. Κοζώνης τόνισε πως δεν εγκαταλείπει τόσο εύκολα και ετοιμάζει αποκαλυπτική συνέντευξη στις 27/12
Αναλυτική η συνέντευξη που παραχώρησε ο Χαράλαμπος Κοζώνης στην εφημερίδα "Πρώτο Θέμα":

Είναι τελικά οριστικό; Αποσύρετε πλήρως το ενδιαφέρον σαν για την ΑΕΚ; Και ο λόγος είναι ότι όντως το γεγονός ότι οι μέτοχοι δεν δέχθηκαν να γίνει ο έλεγχος από δικούς σας ανθρώπους;

"Ο τρόπος που σταμάτησαν οι διαπραγματεύσεις από την πλευρά των μετόχων της ΑΕΚ ήταν προσβλητικός για το άτομό μου. Ωστόσο δεν εγκαταλείπω τόσο εύκολα κάτι που θέλω, πάρα πολύ στη ζωή μου. Λυπάμαι που το λέω αλλά από ένα σημείο και μετά διαπίστωσα ότι άλλα συζητούσα με τον κύριο Νοτιά και άλλα συναντούσα μπροστά μου την επόμενη ημέρα. Έχω κάνει αμέτρητες διαπραγματεύσεις στην επιχειρηματική μου ζωή, αλλά αυτή θα μου μείνει αξέχαστη. Μέσα σε ένα δίμηνο μετατράπηκα από σοβαρός επιχειρηματίας, όπως με χαρακτήριζαν τα ίδια τα στελέχη της ΑΕΚ στις επίσημες ανακοινώσεις τους, σε έναν επιχειρηματία που συμμετέχει σε επενδυτικά funds αμφιβόλου χρηματοδότησης και ύπαρξης. Ο κόσμος της ΑΕΚ μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του".

Σύμφωνα με την ΑΕΚ δεν προσκομίσατε καμία τραπεζική απόδειξη σχετικά με το τι θα διαθέτατε 19 εκατ. ευρώ παρά μόνο μία αόριστη συστατική επιστολή τραπέζης και ένα αμφιβόλου εγκυρότητας επενδυτικό fund. Από πλευράς μετόχων της ΠΑΕ μάλιστα αφήνεται ουσιαστικά να διαρρεύσει ότι δεν διαθέτετε τα οικονομικά εχέγγυα για να αγοράσετε την ΑΕΚ. Τι απαντάτε;

"Οι συνθήκες διαπραγμάτευσης ήταν πρωτόγνωρες για μένα. Έχω κάνει αμέτρητα deals στην επιχειρηματική μου καριέρα αλλά αυτό ήταν κατά μία έννοια μοναδικό! Από την εμπειρία μου όταν πάει κάποιος να αγοράσει μία χρεωμένη ανώνυμη εταιρεία έχει το δικαίωμα να κάνει τον έλεγχο στα βιβλία της και ύστερα από ένα εύλογο χρονικό διάστημα να πάρει τις αποφάσεις του. Στην προκειμένη περίπτωση θα μπορούσαν οι συνομιλητές μου να μου ανοίξουν την πόρτα του λογιστηρίου, να κάνω τον έλεγχο και να ξεκαθαρίσει το ζήτημα μέσα σε ένα 20ημερο. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ εκείνοι είχαν το πρόβλημα με τις πληρωμές τους και τους πίεζαν οι ημερομηνίες έβρισκαν πάντα τρόπους να καθυστερήσουν την διαδικασία. Έχω μεγάλη υποχρέωση στον κόσμο της ΑΕΚ, ο οποίος με στηρίζει χωρίς να με στηρίζει, αλλά και στους συνεργάτες μου σε Ελλάδα και Αμερική οι οποίοι όλο αυτό τον καιρό δουλεύουν πάνω σε αυτό το deal δίχως κανένα προσωπικό και οικονομικό όφελος. Γι' αυτό αποφάσισα να δώσω στις 27 Δεκεμβρίου τηλεοπτική συνέντευξη στο Σικάγο στην οποία θα αναφερθώ αναλυτικά τόσο στην περιουσιακή μου κατάσταση όσο και στο σχέδιό μου που έχω για την ΑΕΚ. Μόνο έτσι θα μάθει ο κόσμος της ΑΕΚ ποιος είναι αυτός που θέλει ακόμη και σήμερα να αναλάβει τις τύχες της αγαπημένης μας ομάδας".

Θεωρείται ότι κάποιοι μέτοχοι δεν ήθελαν το deal και σας έκαναν "πόλεμο";

"Είναι γεγονός ότι οι συζητήσεις μου με τον κύριο Νοτιά πήγαιναν περίφημα. Είναι επίσης γεγονός ότι από ένα σημείο και μετά μάθαινα ότι αναπτύσσετε στο παρασκήνιο μία άλλη ομάδα με επικεφαλής τον κύριο Πέτρο Παππά. Μπορεί να ζω στο Σικάγο αλλά είχα άριστη πληροφόρηση για τις κινήσεις των άλλων μετόχων. Λυπάμαι που θα το πω αλλά ο κύριος Παππάς δεν έδειξε ειλικρίνεια σε αυτή την ιστορία! Αν έλεγε από την πρώτη στιγμή ότι είχε συγκεκριμένο σχέδιο για την αναγέννηση της ομάδας μας εγώ θα έκανα στην άκρη αφού έχουμε να κάνουμε έναν άνθρωπο που έχει ήδη εμπλακεί με τα διοικητικά της ΑΕΚ. Αντίθετα στις 8 Δεκεμβρίου διέψευσε ότι ηγείται κάποιου συγκεκριμένου γκρουπ επενδυτών και μία εβδομάδα αργότερα βγήκαν στην επιφάνεια και τα ονόματα των επενδυτών που μπαίνουν στην μετοχική ομάδα του. Και ρωτάω: Αυτό δείχνει ειλικρίνεια ή ψευτιά; Όσο για το λόγο; Εύχομαι να είναι για το καλό της ΑΕΚ. Εύχομαι δηλαδή ο κύριος Παππάς να επενδύσει τα σημαντικά κεφάλαια που απαιτούνται για να βγει η ομάδα από την ανυποληψία. Γιατί πληροφορούμε άλλα πράγματα, τα οποία επίσης εύχομαι να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Διότι αν επιβεβαιωθούν η ομάδα μας θα μικρύνει ακόμη περισσότερο. Όσο για τους υπόλοιπους μετόχους δεν μπορώ να μπω στο μυαλό τους ούτε να κάνω υποθέσεις. Στην Ελλάδα οι ίδιοι οι φίλαθλοι μας λένε ότι φοβήθηκαν τον έλεγχο και άρχισαν να κάνουν πίσω, όταν είπε ο κύριος Μαυρομάτης τη λέξη "εισαγγελέας". Εγώ ξέρω ότι πολεμήθηκε με χτυπήματα κάτω από τη ζώνη αυτό το deal και θα αποκαλύψω τα εξής: από όλες τις εξουσιοδοτήσεις που πήρε στα χέρια του ο κύριος Νοτιάς μόνο οι δύο ήταν έγκυρες με σφραγίδα αστυνομίας! Αυτές του κυρίου Νάσου Θανόπουλου και του κυρίου Παντελή Αθηνή. Όλες οι άλλες δεν είχαν καμιά ισχύ, αφού στάλισαν με email. Ακόμη και εκεί δείξαμε καλή πίστη με τους συνεργάτες μου να περάσουμε αυτές τις εξουσιοδοτήσεις, ώστε να μη βρεθεί κάποιους από αυτούς να πει ότι βρίσκουμε προφάσεις για να μην προχωρήσουμε στην υπογραφή του προσυμφώνου. Σήμερα όμως το έχω μετανιώσει. Επί της ουσίας ο κύριος Νοτιάς εκπροσωπούσε στις συζητήσεις μας το ποσοστό και τα μερίδια των κύριων Αθηνή και Νάσου Θανόπουλου".

Πέρα από τα όσα προτίθεστε να αποκαλύψετε στην προγραμματισμένη τηλεοπτική σας συνέντευξη για τα σχέδια που έχετε για την ΑΕΚ. Θα ήθελα να σας ζητήσω να μας δώσετε μία πρώτη γεύση...

"Όπως προανέφερα στις 27 Δεκεμβρίου παρουσία όλων των συνεργατών μου θα αναλύσω τα σχέδιά μου για την ΑΕΚ, το οποίο αφορά στο ποδοσφαιρικό τμήμα, το προπονητήριο, το νέο γήπεδο, την Ερασιτεχνική και στο τμήμα μπάσκετ της ΑΕΚ. Προς το παρόν δεν θέλω να πω κάτι άλλο".

Πώς βλέπετε το μέλλον της ΑΕΚ από εδώ και στο εξής;

"Είπα ότι εύχομαι να επενδυθούν τα απαραίτητα κεφάλαια για να βγει η ΑΕΚ από το τέλμα. Απαιτούνται μεγάλα κονδύλια. Αν έλεγα ότι αισιοδοξώ θα ήμουν ψεύτης. Διαβάζω στις εφημερίδες περίεργα πράγματα: ότι θέλουν να βγάλουν τη χρονιά με μία μικρή επένδυση και με διαχείριση των εσόδων. Μα, η ΑΕΚ θέλει επενδυτές και όχι διαχειριστές! Επίσης, διαβάζω ότι αμφισβητείται ο Ντούσαν Μπάγεβιτς. Μα, αν είναι δυνατόν να αμφισβητείτε ο πολυνίκης τεχνικός στην Ελλάδα, ο πλέον επιτυχημένος επαγγελματίας, από ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν ιδέα από ποδόσφαιρο. Συμπερασματικά δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος".

Αληθεύει ότι είστε αυτό που λένε "οπαδός της ΑΕΚ από κούνια";

"Έφυγα από την πατρίδα μου σε ηλικία 11 ετών και πήρα μαζί μου το παραμύθι που λέγετε ΑΕΚ. Εκείνα τα χρόνια ήταν αγνά και φορούσαν τη φανέλα της ΑΕΚ μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα στην ιστορία του Ελληνικού ποδοσφαίρου. Αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Αλλά η αγάπη μου για την ΑΕΚ παραμένει μεγάλη".

Στην Αμερική παρακολουθείτε από την τηλεόραση αγώνες της ομάδας σας και του Ελληνικού πρωταθλήματος γενικότερα;

"Η εξέλιξη της τεχνολογίας έβαλε την ΑΕΚ μέσα στα σπίτια μας! Είναι πράγματι σπουδαίο να βλέπεις την αγαπημένη σου ομάδα".

Όταν έρχεστε στην Ελλάδα πηγαίνετε στο γήπεδο; Πότε είδατε για τελευταία φορά αγώνα της ΑΕΚ από κοντά;

"Είμαι άτυχος, αφού όταν έρχομαι στην Ελλάδα η ομάδα προετοιμάζονται για τη νέα αγωνιστική περίοδο. Όπως θα καταλάβετε επισκέπτομαι την πατρίδα το καλοκαίρι. Τελευταία φορά ήταν πριν από αρκετά χρόνια στο γήπεδο της Νέας Φιλαδέλφειας".

Κάθε πότε έρχεστε στην Ελλάδα;

"Κάθε καλοκαίρι. Το περιμένω πώς και πώς. Μου αρέσει να ταξιδεύω σε όλη τη χώρα και να γνωρίζω νέα μέρη. Ο τόπος μας είναι ευλογημένος. Κάθε γωνιά του έχει να σου δώσει και κάτι το διαφορετικό".

Ποιος είναι άνθρωπος Χαράλαμπος Κοζώνης;

"Είναι ένας άνθρωπος με ήθος και σταθερές αξίες τις οποίες καλλιεργώ και στηρίζω. Έχω ήθος στις συμφωνίες μου σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Προσπαθώ να είμαι απλός και χρησιμοποιώ την απλή λογική για την επίτευξη των στόχων μου. Έχω μεγάλο όραμα και οργανωτικές ικανότητες. Λέω τα πράγματα όπως είναι και αποφεύγω να εξαπατώ τον κόσμο. Έχω ολοκληρώσει χιλιάδες συμφωνίες στη ζωή μου και μέχρι σήμερα είμαι πολύ περήφανος για ότι έχω πετύχει. Έχω κερδίσει τον σεβασμό και την αναγνώριση στις μεγάλες διεθνής αγορές στα 42 χρόνια της καριέρας μου στο Real Estate και στο holding. Είμαι μετριοπαθής και προσπαθώ, μέχρι σήμερα, οι στόχοι που βάζω να μην φθείρουν την ποιότητα και τις αξίες που πήρα από τους γονείς μου. Ξέρω ποιος είμαι. Είμαι περήφανος γι' αυτά που έχω πετύχει. Κι αν ήταν να ζήσω τη ζωή μου από την αρχή δεν θα άλλαζα τίποτα. Αυτός είμαι. Η ζωή είναι ωραία".

Ποιες είναι οι πολιτικές σας απόψεις; Και ρωτάω επειδή έχει ακουστεί πως έχετε στενές σχέσεις με κυβερνητικά στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ, αλλά και ότι μαζί με τον αδερφό σας ήσασταν από τους χρηματοδότες της προεκλογικής εκστρατείας του Μπάρακ Ομπάμα...

"Δεν θα ήθελα να μπούμε σε αυτά τα ζητήματα. Δεν ενδιαφέρουν άλλωστε τους φίλους της ΑΕΚ που διαβάζουν αυτή τη συνέντευξη. Θα σας παρακαλούσα να περιοριστούμε στο κομμάτι που μας καίει. Και αυτό δεν είναι άλλο από το δράμα που βιώνει η ομάδα μας".

Ακούστηκε ότι στο άμεσο μέλλον να επιστρέψετε στην πατρίδα μεταφέροντας εδώ τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Είναι αλήθεια;

"Είναι γεγονός ότι σκέφτομαι σοβαρά τον επαναπατρισμό μου. Η οικογένειά μου λατρεύει την Ελλάδα. Και τα παιδιά μου - όσο συζητούσαμε με τους ανθρώπους της ΑΕΚ πέρασαν ένα δίμηνο στην πατρίδα μας. Εμείς οι Έλληνες του εξωτερικού ακούμε "Ελλάδα" και δακρύζουμε".