Σε κατ' εξοχήν χρηστικό αλλά και παράλληλα ενημερωτικό μέσο εξελίσσεται το Διαδίκτυο στη χώρα μας, αφού η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων χρηστών το χρησιμοποιεί τόσο για την αναζήτηση πληροφοριών όσο και για την ενημέρωση σχετικά με θέματα επικαιρότητας, η οποία βεβαίως αντλείται στις περισσότερες των περιπτώσεων από τα παραδοσιακά μέσα.
Το 91,4% των Ελλήνων χρηστών χρησιμοποιεί «συχνά» το Διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών, ενώ αντίστοιχα ενημέρωση για την επικαιρότητα αναζητά «συχνά» το 79,1%.
Παρά ταύτα και ενώ σε επίπεδο διαφημιστικών εσόδων το 2008 η κατάσταση στην Ελλάδα βελτιώθηκε διεθνώς, για το 2009 η εικόνα δείχνει να αλλάζει στις μεγάλες αγορές, τάση που θα επηρεάσει αναπόφευκτα και τη γενική εικόνα.
Οπως προέκυψε από τα στοιχεία της πρόσφατης έρευνας e-metrics, που πραγματοποίησαν η AGB Nielsen Media Research και η Phaistos Networks, υπό την αιγίδα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας και τη συνεργασία του ΙΑΒ Hellas, το 91,4% των Ελλήνων χρηστών χρησιμοποιεί «συχνά» το Διαδίκτυο για την αναζήτηση πληροφοριών, ενώ αντίστοιχα ενημέρωση για την επικαιρότητα αναζητά «συχνά» το 79,1%.
Σκληρός πυρήνας του κοινού που αναζητά «συχνά» ενημέρωση για την επικαιρότητα είναι οι άνδρες, αφού το συγκεκριμένο ποσοστό εκτινάσσεται στο 82,4% της χρήσης, όταν αντίστοιχα για τις γυναίκες διαμορφώνεται στο 67,1%.
Πάντως επισημαίνεται ότι ο συγκεκριμένος τομέας (ενημέρωση - επικαιρότητα) αποτελεί και για τα δύο φύλα την πλέον δημοφιλή δραστηριότητα κατά την πλοήγησή τους στο Διαδίκτυο.
Σε ό,τι αφορά τις λοιπές επιλογές τα ταξίδια με «συχνή χρήση» σε ποσοστό 50,4% για τις γυναίκες και 36,6% για τους άνδρες αποτελούν τη δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα στοιχεία αυτά, τα οποία αφορούν αμιγώς τους Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου, παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες με τα αντίστοιχα περυσινά όσον αφορά στη σειρά κατάταξης των προτιμήσεων των χρηστών και αποδεικνύουν ότι το Ιντερνετ καταξιώνεται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση των χρηστών ως φορέας ενημέρωσης, αντλώντας βέβαια στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων θεματολογία από τα παραδοσιακά μέσα.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η έρευνα αυτή είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα on-line έρευνα, διεξάγεται για πέμπτη συνεχή χρονιά, φιλοξενήθηκε σε 97 διαδικτυακούς τόπους και στο πλαίσιο της συμπληρώθηκαν περισσότερα από 21.000 ερωτηματολόγια.
Η αποδοχή που γνωρίζει το Ιντερνετ στη χώρα μας σε συνδυασμό με το σχετικά χαμηλό όγκο εσόδων -αποτέλεσμα και της μεγάλης διαφοράς στην τιμολογιακή πολιτική σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα- αντικατοπτρίστηκαν την προηγούμενη χρονιά και στη διαφημιστική δαπάνη του μέσου, η οποία αυξήθηκε κατά 30%.